Marknadschefernas utmaningar framöver – Miljö, ROI och e-handel

Resumé har intervjuat en gäng marknadschefer på stora svenska bolag, bland annat har de frågat vad dessa förutspår som den största utmaningen för marknadschefer framåt.

Följande saker för framtiden nämns bland annat:

  • Digitalisering
  • hitta rätt kompetens
  • kommunikations-anpassa efter trender
  • transparens och ha en ”effektiv marknadsföringsapparat som säkerställer ROI”

Bland utmaningarna i dagsläget nämns bland annat:

  • Nå ut i bruset
  • hänga med i digitala trender
  • prioritera vilka marknadsföringssatsningar som ska genomföras.

Stora möjligheter för dig som jobbar med fysisk kommunikation

Här finns alltså en god möjlighet för de företag som sysslar med fysisk kommunikation, som kan visa upp ROI, hållbarhet och förenkla arbetet för marknadscheferna. Ju smidigare det är att samarbeta och ju mindre eftertänksamhet som krävs, desto enklare blir det att få en del av marknadsföringsbudgeten.

För dig som verkar i den grafiska branschen och känner ett behov av att effektivisera din organisation, så finns det ett unikt tillfälle i höst. Nämligen Workflow Summit, som är det största eventet i Europa för arbetsflöde inom den grafiska branschen, och det hålls dessutom i Stockholm. Lär mer om Workflow Summit.

Läs hela Resumés artikel.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se