Linköping

Marknadsbyrån söker Key Account Managers

Marknadsbyrån skapar och levererar produktmedia till såväl lokala som internationella företag. Vi driver för att göra vår bransch hållbarare och hjälpa våra kunder till bättre resultat av sin produktmedia. Bolaget är värderingsstyrt och vi strävar efter att verka inom planetens gränser, det är inga fina tomma ord utan en del av vardagen, främst genom ”Less is more” som är vårt löfte att sälja färre men bättre produkter.

Vi är absolut inte störst men vi är riktigt grymma på det vi gör! Trots att vi är ett ungt litet bolag är vi ett känt företag i branschen tack vare vårt engagemang att höja kvaliteten och hållbarheten.

Marknadsbyrån som arbetsplats är en plats i ständig utveckling, där kundens resultat och våra värderingar står i centrum. Det vill vi ska speglas i varje individ. Vi utmanar såväl som stöttar dig i din utvecklingsresa. Vi är inte perfekta men vill alltid utvecklas till en så sund arbetsgivare som möjligt. Framför allt är vi en arbetsplats där det känns bra i magen, både till och från jobbet.

Account Managers & Key Account Managers

Vem är du?
Först och främst tycker du att jobba på Marknadsbyrån låter riktigt spännande! Du känner dina drivkrafter och triggar att hjälpa kunder och kollegor samt att vara en del av en förändring till det bättre. Resultatfokus är viktigt och oavsett roll jobbar alla på Marknadsbyrån direkt mot kunden, du uppskattar att känna att du är en del av en grym leverans till varje kund. Därför har du också ett stort ansvarstagande över dina uppgifter och ser
ansvarstagande som nyckeln till en god lagspelare.

Då Marknadsbyrån är ett mindre bolag kommer dina arbetsuppgifter variera till en viss del, du behöver vara prestigelös och villig att hugga i för att vi tillsammans ska kunna göra grymma leveranser till kund. Din utbildning och din bakgrund spelar mindre roll, har du ett starkt intresse och engagemang för tjänsten kan du vara helt rätt för oss! Vi är beredda att lära dig allt vi kan och vi vill att du ska vara nyfiken och villig att lära dig mycket!
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper och engagemang vid våra rekryteringar.

Rollen
Ansvar att för att inspirera nya och befintliga kunder och skapa intresse för möjligheterna med produktmedia och Marknadsbyråns koncept. Du skapar och vårdar kundrelationer, utvecklar kundens erbjudande och ser till att kundens får höga resultat av sina inköp. Marknadsbyråns erbjudande är i den absoluta framkanten i branschen vilket gör att du sticker ut när du presenterar hur vi arbetar. Att sälja hållbart tar lite längre tid än traditionellt ”krängande” men belönas istället med långsiktigt lojala och nöjda kunder.

Tidigare erfarenhet från branschen eller B2B-försäljning är meriterande men tyngst vikt läggs vid personliga egenskaper och en förståelse för hållbar och värdeskapande försäljning.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Kundmöten
  • Bokning av kundmöten
  • Nätverkande
  • Offertering
  • Projektledning vid större kundprojekt


Praktisk info
Rekrytering sker löpande, du får gärna börja igår men vi är ödmjuka inför att du kan ha ett jobb med uppsägningstid idag. Vi har idag kontor i Linköping men har planer att växa geografiskt. Vi är positiva till distansarbete men ser att du kan ta dig till Linköping med tåg en eller några gånger i månaden. När vi hittar dig ser vi det som en grym möjlighet att etablera kontor även på din ort!

Tjänsterna är heltid med marknadsmässig lön och förmåner.
Är detta du? Skicka ett mail med CV och personligt brev till
jenny@marknadsbyran.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons