Jönköping

Magasin söker Marknads- och Försäljningsansvarig

På Magasin jobbar vi med redan välkända och etablerade varumärken. Vi har också våra egna varumärken där vi jobbar med produktutveckling och inköp. På vårt huvudkontor i Jönköping uppkommer både idéerna och designen till dessa produkter. I Jönköping har vi även vårt lager på ca 3500 kvm. Där har vi ett ständigt rullande flöde av inkommande och utgående gods. Härifrån skickas varor till hela Skandinavien.

Vi erbjuder en intressant möjlighet att vara med och bygga och utveckla vår marknads- och försäljningsorganisation. Tjänsten innebär att utveckla bolagets säljorganisation samtidigt som du deltar operativt i marknads och försäljningsarbetet.

Prioriterade ansvarsområden:
– Utveckla och bibehålla befintliga kundrelationer samt att utveckla nya affärsmöjligheter
– Bearbetning av nya kunder
– Budget- och försäljningsansvar
– Uppföljning av försäljningsorganisationens resultat
– Ansvar för framtagning av marknadsmaterial och marknadsplan

Placering är på huvudkontoret i Jönköping och det ingår en del resande i tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi ser att du besitter ett starkt affärsmannaskap i kombination med ett tydligt ledarskap och en positiv entreprenörsanda.

Om Du vill arbeta i ett företag där känslan av entreprenörskap är stark, målen är högt satta och beslutsvägarna är korta så kan vi erbjuda dig att vara med och utveckla vår marknads- och försäljningsorganisation. Tjänsten är ny och innebär goda möjligheter till utveckling.

Din profil
Du har arbetat några år som säljare med dokumenterad framgång alternativt arbetar du som t.ex. marknadskoordinator och har ett starkt försäljningsintresse. Vi ser att du även har kunskap och erfarenhet av att driva försäljning online. Du är framåtriktad och vill ta nästa steg i din utveckling. Branscherfarenhet är en fördel, dock inget krav. Självklart är du resultatfokuserad och affärsmässig samt strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du är en duktig förhandlare och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har stort eget driv med en prestigelös och ödmjuk framtoning. Du har mycket god social kompetens med en god förmåga att kommunicera i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Företaget är i en intressant utvecklingsfas. Det finns mycket att göra vilket innebär att det finns goda chanser till egen utveckling och att få vara med på en spännande resa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i ett bolag där färg, form och design är viktiga parametrar.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons