Jönköping

Magasin söker Marknads- och Försäljningsansvarig

På Magasin jobbar vi med redan välkända och etablerade varumärken. Vi har också våra egna varumärken där vi jobbar med produktutveckling och inköp. På vårt huvudkontor i Jönköping uppkommer både idéerna och designen till dessa produkter. I Jönköping har vi även vårt lager på ca 3500 kvm. Där har vi ett ständigt rullande flöde av inkommande och utgående gods. Härifrån skickas varor till hela Skandinavien.

Vi erbjuder en intressant möjlighet att vara med och bygga och utveckla vår marknads- och försäljningsorganisation. Tjänsten innebär att utveckla bolagets säljorganisation samtidigt som du deltar operativt i marknads och försäljningsarbetet.

Prioriterade ansvarsområden:
– Utveckla och bibehålla befintliga kundrelationer samt att utveckla nya affärsmöjligheter
– Bearbetning av nya kunder
– Budget- och försäljningsansvar
– Uppföljning av försäljningsorganisationens resultat
– Ansvar för framtagning av marknadsmaterial och marknadsplan

Placering är på huvudkontoret i Jönköping och det ingår en del resande i tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi ser att du besitter ett starkt affärsmannaskap i kombination med ett tydligt ledarskap och en positiv entreprenörsanda.

Om Du vill arbeta i ett företag där känslan av entreprenörskap är stark, målen är högt satta och beslutsvägarna är korta så kan vi erbjuda dig att vara med och utveckla vår marknads- och försäljningsorganisation. Tjänsten är ny och innebär goda möjligheter till utveckling.

Din profil
Du har arbetat några år som säljare med dokumenterad framgång alternativt arbetar du som t.ex. marknadskoordinator och har ett starkt försäljningsintresse. Vi ser att du även har kunskap och erfarenhet av att driva försäljning online. Du är framåtriktad och vill ta nästa steg i din utveckling. Branscherfarenhet är en fördel, dock inget krav. Självklart är du resultatfokuserad och affärsmässig samt strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du är en duktig förhandlare och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har stort eget driv med en prestigelös och ödmjuk framtoning. Du har mycket god social kompetens med en god förmåga att kommunicera i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Företaget är i en intressant utvecklingsfas. Det finns mycket att göra vilket innebär att det finns goda chanser till egen utveckling och att få vara med på en spännande resa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i ett bolag där färg, form och design är viktiga parametrar.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

1,5 miljoner svenska använder inte internet

Enligt internetstatistik.se finns det ungefär 1,5 miljoner ”icke-användare” av internet i Sverige, det vill säga människor som säger sig använda internet aldrig eller mycket sällan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Reklam i tryck mest accepterat

I en undersökning från USA kommer det fram att de etablerade medierna, tidningar, magasin och tv, är de där reklamen är mest accepterad. Bäst tycker de tillfrågade om att se reklam i dagstidningar och magasin.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nya miljökrav på trycksaker från 2012

Pressmeddelande från Miljöstyrningsrådet 2011-03-09

Miljöpåverkan från böcker, tidningar, reklam och andra trycksaker ska minska genom de nya krav som ska kunna användas i upphandlingar. De nya kraven beräknas vara klara under 2012.

”Det är framför allt kemikalier och energiåtgången i processen som är de viktigaste miljöaspekterna för tryckeritjänster”, säger Christoffer Stavenow, jurist och projektledare på Miljöstyrningsrådet.

Det har hittills inte funnits några krav för tryckeritjänster även om många i tryckeribranschen jobbar med miljöfrågor, till exempel genom att köpa in miljöcertifierade produkter och arbeta enligt ett miljöledningssystem. De nya kraven tas fram för att upphandlare ska kunna ställa krav på minskad kemikalieanvändning och energieffektivisering på de produkter och tjänster de köper in.

Krav för papper är nu under remissbehandling och ska lanseras i slutet av maj, liksom krav för skogsråvara som ska lanseras under försommaren.

Just nu söker Miljöstyrningsrådet experter från branschen, upphandlande myndigheter och tryckerier som vill sitta med i den grupp som kommer att ta fram kraven för tryckeritjänster. Datum meddelas senare för ett intressentmöte om hur expertgruppen ska arbeta fram kriterierna.

I Sverige ändrades skrivningen i Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) från 1 juli 2010 till att man ”bör” beakta miljö- och sociala aspekter vid offentlig upphandling.

För mer information, kontakta Christoffer Stavenow, projektledare och jurist, Peter Nohrstedt, verksamhetsansvarig för upphandling, eller Susanne Lång, kommunikationsansvarig på Miljöstyrningsrådet.

Läs mer här om hur expertgrupperna arbetar för att ta fram hållbarhetskriterier.

Miljöstyrningsrådet är regeringens expertorgan inom miljöanpassad och annan hållbar offentlig upphandling. Vi erbjuder stöd till den offentliga sektorn, organisationer och företag att upphandla hållbart genom de följande verktygen och tjänsterna: vägledning och kriterier för hållbar upphandling, miljöledning (EMAS) och miljö- och klimatrelaterad produktinformation (EPD).

 

redaktionen@branschkoll.se
Annons

JustNu-kedjan får gratis PR

redaktionen@branschkoll.se
Annons