Jönköping

Magasin söker Marknads- och Försäljningsansvarig

På Magasin jobbar vi med redan välkända och etablerade varumärken. Vi har också våra egna varumärken där vi jobbar med produktutveckling och inköp. På vårt huvudkontor i Jönköping uppkommer både idéerna och designen till dessa produkter. I Jönköping har vi även vårt lager på ca 3500 kvm. Där har vi ett ständigt rullande flöde av inkommande och utgående gods. Härifrån skickas varor till hela Skandinavien.

Vi erbjuder en intressant möjlighet att vara med och bygga och utveckla vår marknads- och försäljningsorganisation. Tjänsten innebär att utveckla bolagets säljorganisation samtidigt som du deltar operativt i marknads och försäljningsarbetet.

Prioriterade ansvarsområden:
– Utveckla och bibehålla befintliga kundrelationer samt att utveckla nya affärsmöjligheter
– Bearbetning av nya kunder
– Budget- och försäljningsansvar
– Uppföljning av försäljningsorganisationens resultat
– Ansvar för framtagning av marknadsmaterial och marknadsplan

Placering är på huvudkontoret i Jönköping och det ingår en del resande i tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi ser att du besitter ett starkt affärsmannaskap i kombination med ett tydligt ledarskap och en positiv entreprenörsanda.

Om Du vill arbeta i ett företag där känslan av entreprenörskap är stark, målen är högt satta och beslutsvägarna är korta så kan vi erbjuda dig att vara med och utveckla vår marknads- och försäljningsorganisation. Tjänsten är ny och innebär goda möjligheter till utveckling.

Din profil
Du har arbetat några år som säljare med dokumenterad framgång alternativt arbetar du som t.ex. marknadskoordinator och har ett starkt försäljningsintresse. Vi ser att du även har kunskap och erfarenhet av att driva försäljning online. Du är framåtriktad och vill ta nästa steg i din utveckling. Branscherfarenhet är en fördel, dock inget krav. Självklart är du resultatfokuserad och affärsmässig samt strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du är en duktig förhandlare och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har stort eget driv med en prestigelös och ödmjuk framtoning. Du har mycket god social kompetens med en god förmåga att kommunicera i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Företaget är i en intressant utvecklingsfas. Det finns mycket att göra vilket innebär att det finns goda chanser till egen utveckling och att få vara med på en spännande resa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i ett bolag där färg, form och design är viktiga parametrar.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Sex hållbarhetsrapporter från förpackningsbranschen

Hållbarhetsrapporten, där man öppet delar med sig av framsteg (och motgångar) i sitt hållbarhetsarbete, håller på att bli standard för alla företag. För att du ska kunna inspireras och lära av kollegor i branschen har vi här samlat sex förpackningsföretags rapporter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får stöd för att utveckla PFAS- och plastfria livsmedelsförpackningar

Vinnova går in med pengar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens förpackning ska utnyttja naturens uppfinningsrikedom

It’s a Wild Life! Det är dags för Pida och i år ska deltagarna hämta inspiration från naturen.

It’s a Wild Life! är temat för Billerudkorsnäs designtävling Pida 2022, där 350 designelever från sju länder gör sitt bästa för att inspirera och imponera med egna tolkningar av vad förpackningsdesign kan lära av naturen.

Pidas idé är att lyfta fram unga, nytänkande talanger för att främja hela förpackningsindustrins utveckling.

It’s a Wild Life är ett tema som uppmuntrar deltagarna att utforska naturens egen uppfinningsrikedom, säger Anders Gathu, Marketing Manager Cartonboard på Billerudkorsnäs som arrangerar Pida. De får hitta egna sätt att använda sig av de vackra och sinnrika lösningar som finns överallt i naturen när det gäller former, mönster, funktioner och hållbarhet.

Packaging Impact Design Award (PIDA) har sedan starten 2005 engagerat tusentals designelever över hela världen. Lokala event kommer att ske under maj och juni och en internationell vinnare kommer att krönas vid den förpackningsmässan Luxe Pack Monaco den 3 oktober 2022.

Mer information om Pida 2022 finns här.

– Vi skapade PIDA för att röra om i grytan och utmana inom förpackningsbranschen, säger Lena Dahlberg, Manager Application Development Paperboard på BillerudKorsnäs. Och det tycker vi att vi lyckats med. PIDA är en frisk fläkt för hela branschen, och eleverna överträffar sig själva år efter år, säger hon i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pacson rekryterar nyckelpersoner inom hållbarhet

Sedan några veckor tillbaka är Henric Wahlgren och Henri Waher på plats hos på Pacson.

Henric kommer senast från en tjänst som projektledare hållbar utveckling på Södra Munksjön Utveckling och blir ny hållbarhetsstrateg hos Pacson.

Henri rekryterades från AW technologies där han varit projektledare kvalitetsutveckling och går in i en roll som kvalitetsansvarig på Pacson, enligt ett linkedininlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons