Borås

Lyreco söker Internkommunikatör

Vill du ta dig an en ny roll som internkommunikatör i ett globalt företag? Tar du gärna på dig redaktörshatten och är den som bidrar till att alla medarbetare känner delaktighet och engagemang? På Lyreco är vi ett team – oavsett var man jobbar i organisationen. Varmt välkommen till oss, här erbjuds du en roll med stora utvecklingsmöjligheter!

Din framtida arbetsgivare
Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder får ”a great working day”, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd. Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg och Stockholm samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi faktiskt näst störst inom e-handel. Idag är vi omkring 450 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den största kundupplevelsen och den bästa servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är. Välkommen till oss på Lyreco!

Vad erbjuder rollen?
I rollen som interkommunikatör hos Lyreco ansvarar du för interna kommunikationsaktiviteter, du planerar, skriver och publicerar för vårt intranät samt är en viktig länk mellan HR och Kommunikation. Du bidrar till att alla medarbetare känner delaktighet och engagemang och att vi är ett team – oavsett var man jobbar i organisationen. Exempel på arbetsuppgifter är att: – Producera innehåll som att skriva artiklar och notiser för intranätet och övriga interna plattformar. – Stödja och vara rådgivande till organisationen kring internkommunikation. – Producera informations- och introduktionsmaterial. – Viss form av extern kommunikation mot ex. press och media. Du tillhör ett kommunikationsteam som förstår vikten av att samarbeta, som skrattar och har kul på arbetet. Rollen är ny för Lyreco och kan komma att formas efter person. Du rapporterar till Communication & Brand Manager.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet av internkommunikation samt förändringsarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller mångårig arbetslivserfarenhet inom området. Dina språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är mycket goda och du har mycket god erfarenhet av Officepaketet och goda kunskaper i Adobe Creative Cloud. Har du dessutom erfarenhet av Sharepoint, Yammer och Netigate är detta starkt meriterande. Som person har du en god samarbetsförmåga och trivs med att ha flera kontaktytor både internt och externt. Du är självständig och trygg i din yrkesroll, tar ett stort eget ansvar samt kan ha flera parallella arbetsuppgifter i gång samtidigt. Du har ett strukturerat arbetssätt som gör att du med lätthet driver och navigerar mellan olika uppgifter och motiveras av ett högt arbetstempo mot ständiga deadlines.

Är detta din perfekta match?
Lyreco är ett företag som värnar om sina medarbetare, är långt fram när det kommer till hållbarhet och är socialt ansvarstagande. Lyreco är ett bolag som är i ständig rörelse. Som medarbetare hos Lyreco har du många förmåner. Självklart friskvårdsbidrag men även fritt användande av eget gym.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Adobe lanserar ny lösning för AI-genererade bilder

Oavsett erfarenhet kan alla skapa bilder, ljud, vektorer, videor och 3D-grafik. Det är revolutionernade!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Roland lanserar budget-flatbäddsskrivare i Europa

”Utmärkt balans mellan funktionalitet och pris.”

Roland meddelade nyligen lanseringen av EU-1000MF, en storformat UV-LED flatbäddsskrivare, på den europeiska marknaden.

EU-1000MF klarar av att trycka på ett brett spektrum av material, upp till 95 mm tjocka, för en mängd olika tillämpningar, inklusive skyltgrafik, event- och butiksdisplayer, inredning och små upplagor av högkvalitativa specialanpassade varor som kan utöka kundernas tryckverksamhet.

Tony Miller, chef för den globala försäljnings- och marknadsföringsdivisionen, säger:

– EU-1000MF är en produkt med utmärkt balans mellan funktionalitet och pris. Hittills har EU-1000MF endast sålts i vissa regioner. Genom att utöka försäljningsområdet till den europeiska regionen syftar vi till att skapa nya möjligheter för att hjälpa våra kunder att expandera sina verksamheter och öka försäljningen.

EU-1000MF finns i två modeller, 4-färg eller 6-färg, med skrivhuvuden i en förskjuten formation för utskrift upp till 27,6 m2/h i 720 x 600 dpi CMYK-läge, vilket gör det möjligt att hantera cirka nio styva 1.220 x 2.440 mm skivor per timme.

UV-bläcket torkar direkt, vilket gör det snabbtorkande och möjligheten att trycka direkt på en mängd olika material såsom akryl, PETG, PVC, skum, PC, trä och aluminiumkompositplattor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ätbar biljett med hampa vann guld i Cannes reklamtävling

”Buy the ticket, take the ride”

Minns ni Berlins lokaltrafik (Berliner Verkehrsbetriebe) i folkmun BVG som för sisådär fem år sedan tog fram en sko tillsammans med Adidas som fungerade som årskort?

Nu har man om möjligt överträffat sig själva när man tagit fram en ätbar biljett, bestruken med hampaolja för att ”hjälpa resenärerna hantera julstressen”.

Biljetten och dess tillhörande reklamfilm har vunnit guld i Cannes Lion, ett av reklamvärldens mest prestigefyllda priser.

– En ätbar biljett bestruken med hampaolja för en lugn åktur är ett roligt sätt att använda trycksaker, för att citera Hunter S Thompson ”Buy the ticket, take the ride”.

Jens Waernes, en av jurymedlemmarna, motiverade beslutet.

Se hur det fungerar i den välgjorde reklamfilmen här nedan.

Printpower.eu har skrivit om den vinnande biljetten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

UF-företag vann ”årets innovation” för sin smarta förpackning

”Kan ha stora affärsmöjligheter på lång sikt.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons