Gå till innehållet

L’Oréal kampanjar för refill­konceptet på World Refillable Day

Kan spara enorma mängder förpackningsmaterial.

Puls

Skönhetsjätten L’Oréal lanserar sin första globala kampanj #JoinTheRefillMovement som samlar tolv varumärken inklusive Lancôme, Armani beauty och Yves Saint Laurent Beauty.

Kampanjen startar 16 juni i samband med World Refill Day och syftar till att göra refill-förpackningar till en naturlig del av skönhetsrutinen.

Initiativet kommer som svar på att 78 procent av konsumenterna vill köpa mer hållbara produkter men många är omedvetna om alternativen med refillkort.

Enligt företagets pressmeddelande kan en 100 milliliter påfyllning av parfymen La Vie Est Belle Elixir spara 73 procent glas, 66 procent plast och 61 procent kartong jämfört med att köpa två nya 50 milliliter flaskor.

L’Oréal har utökat sina tillverkningsanläggningar globalt för att möjliggöra en 17-faldig ökning av påfyllningsbara alternativ under de senaste fem åren.

Mer i ämnet: Packaging

Senaste från Branschkoll