Stockholm

LloydsApotek söker Grafisk designer

Nu söker vi på LloydsApotek efter en Grafisk designer till vår marknadsavdelning på servicekontoret. Vi letar efter dig som har stor vilja och lust att vara med och utveckla LloydsApoteks varumärke i Sverige.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha huvudansvaret för grafisk formgivning och original för löpande produktion till våra kampanjer, butiksmaterial, förpackningsdesign för produkter till vårt eget sortiment, lokal marknadsföring samt digitala enheter till medlemsutskick och e-handel. I din roll har du ansvar för hela produktionsflödet – från produktion till tryckfärdigt original, vilket innebär samordning och kontakt med både interna och externa kontaktytor.

Tillsammans med övriga kollegor i Marknadsteamet, har du en viktig roll i att driva och utveckla vårt varumärke vidare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 3 – 5 års erfarenhet som Grafisk designer, från byrå eller inhouse och med en bred erfarenhet inom produktion – både digitalt och traditionellt. Du har en god vana av Create Suite – InDesign, Photoshop, Illustrator samt After effects

Du har en eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning, eller annan jämförbar erfarenhet samt talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Vi ser gärna att du har en kunskap kring produktion av butiksmaterial, inom tryckanpassning av original för print, samt erfarenhet av bannerproduktioner. Det är även meriterande om du arbetat inom retail med en kampanjintensiv miljö. Har du dessutom erfarenhet av förpackningsdesign och produktion av rörligt material, samt att tolka existerande grafiska riktlinjer och utarbeta nya sådana är det ett starkt ess i rockärmen.

Personliga egenskaper

Du ser lösningar i problemen, är van vid att ta initiativ och att driva saker självständigt. Vi arbetar i en kampanjintensiv bransch, därav är det en fördel om du har en vana och kan hantera högintensiva perioder. Vi värdesätter dessutom att du är serviceorienterad, och har ett positivt och prestigelöst förhållningssätt.

Vi erbjuder

Hos oss på LloydsApotek får du vara med om ett spännande kapitel då vi nyligen fått nya ägare och står inför en re-brandning. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, trevliga kontorslokaler vid Södra station och härliga kollegor! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 6 månader, intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

IDÉs ”kronprins” Kjetil Amundsen talar på Print Next

Han leder sedan en tid tillbaka Nordens största profilaktör IDÉ House of Brands – nu delar han med sig av sina tankar om framtiden för fysisk kommunikation.

Kjetil Amundsen blev nyligen vice koncernchef på ett av Nordens största profil- och reklamföretag – Idé House of Brands med en omsättning en bra bit norr om 500 miljoner. Innan detta hade han samma roll på Norges största grafiska koncern 07 Media.

Nu kommer han till Print Next den 24 november i Stockholm och delar med sig av sina erfarenheter och idéer kring framtiden för både profil- och tryckbranschen och hur dessa kan jobba mer tillsammans.

Ett femtontal personer talare att dela med sig av sina erfarenheter och sin kunskap på de två scenerna och det är också stort fokus på nätverkande under dagens alla pauser.

Läs mer om Print Next och se alla talare på grafkom.io/printnext22

Print Next är en nätverksdag för alla som jobbar med visuell och fysisk kommunikation. Det arrangeras av nätverket Grafkom i samarbete med Grafiska Företagen.

Helloprint lanserar i Sverige

Under dagen kommer en av många talare från Helloprint som kommer att berätta om att man nyligen lanserat sina tjänster i Sverige och hur man ser på framtiden inom print-branschen. Man säljer en lång rad olika produkter inom tryck och profil baserat på ett nätverk av grafiska producenter.

ERBJUDANDE: Branschkoll är medarrangör till Print Next och ger alla som är betalande prenumeranter på Branschkoll möjlighet att gå på Print Next för medlemspris – ange Branschkoll i anmälan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Craft och svenska handbollslandslaget släpper ny matchtröja

tröja Craft Sverige

Det är andra generationens matchtröja genom samarbetet mellan Craft och handbollslandslaget som pågått sedan 2019.

– Vi har gjort om hela konstruktionen men använt samma typ av material som tidigare med hög slitstyrka och elasticitet, i syfte att optimera rörelsefrihet och prestationsförmåga. Vi har även lyft in mer gult i plagget samt flera svenska element, som till exempel en karta över Sverige i nacken. Förhoppningen är att den nya tröjan ska hjälpa Sverige till framgång i vinterns EM för damer och herrarnas VM på hemmaplan, berättar Christoffer Rehn, Product Manager på Craft i ett pressmeddelande.

Den nya tröjan kommer i slutet av oktober och replika-varianter kommer säljas i handbollslandslagets webbshopp.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Formac börjar redovisa koldioxid-utsläppen för sina profilprodukter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Reklammarknaden väntas överstiga 50 miljarder kronor för första gången

Men den svagare konjunkturen påverkar annonsmarknaden negativt 2023.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons