Stockholm

LloydsApotek söker Grafisk designer

Nu söker vi på LloydsApotek efter en Grafisk designer till vår marknadsavdelning på servicekontoret. Vi letar efter dig som har stor vilja och lust att vara med och utveckla LloydsApoteks varumärke i Sverige.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha huvudansvaret för grafisk formgivning och original för löpande produktion till våra kampanjer, butiksmaterial, förpackningsdesign för produkter till vårt eget sortiment, lokal marknadsföring samt digitala enheter till medlemsutskick och e-handel. I din roll har du ansvar för hela produktionsflödet – från produktion till tryckfärdigt original, vilket innebär samordning och kontakt med både interna och externa kontaktytor.

Tillsammans med övriga kollegor i Marknadsteamet, har du en viktig roll i att driva och utveckla vårt varumärke vidare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 3 – 5 års erfarenhet som Grafisk designer, från byrå eller inhouse och med en bred erfarenhet inom produktion – både digitalt och traditionellt. Du har en god vana av Create Suite – InDesign, Photoshop, Illustrator samt After effects

Du har en eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning, eller annan jämförbar erfarenhet samt talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Vi ser gärna att du har en kunskap kring produktion av butiksmaterial, inom tryckanpassning av original för print, samt erfarenhet av bannerproduktioner. Det är även meriterande om du arbetat inom retail med en kampanjintensiv miljö. Har du dessutom erfarenhet av förpackningsdesign och produktion av rörligt material, samt att tolka existerande grafiska riktlinjer och utarbeta nya sådana är det ett starkt ess i rockärmen.

Personliga egenskaper

Du ser lösningar i problemen, är van vid att ta initiativ och att driva saker självständigt. Vi arbetar i en kampanjintensiv bransch, därav är det en fördel om du har en vana och kan hantera högintensiva perioder. Vi värdesätter dessutom att du är serviceorienterad, och har ett positivt och prestigelöst förhållningssätt.

Vi erbjuder

Hos oss på LloydsApotek får du vara med om ett spännande kapitel då vi nyligen fått nya ägare och står inför en re-brandning. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, trevliga kontorslokaler vid Södra station och härliga kollegor! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 6 månader, intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Lessebo expanderar inom lyxförpackningar – han ska leda satsningen

Lessebo Paper gör en strategisk satsning på den skandinaviska marknaden genom att rekrytera Christofer de la Motte som ny Key Account Manager.

Fokus kommer att ligga på att expandera Lessebo Papers marknadsandelar inom lyxförpackning i Skandinavien.

Det svenska pappersbruket producerar och säljer papper under varumärkena Scandia 2000, Lessebo Luxury Packaging, Kaskad och Colorit.

Christofer kommer närmast från OnePartnerGroup där han arbetade som försäljningschef.

”Det känns mycket bra att börja arbeta för Lessebo Paper med tanke på deras hårda arbete när det gäller miljö och har nu positionerat sig som en av de mest miljövänligaste pappersproducenterna. Det är dessutom ett attraktivt varumärke med en stark produktmix som ligger helt rätt i tiden.”

Christofer de la Motte
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Ett lyckligt slut” säger Petter Stordalen när han lämnar bokbranschen

Norska förlaget Strawberry Publishing, som Petter Stordalen drog igång 2018, ägs nu till 83 procent av Bonnier efter att Stordalen sålt sina sista andelar till det svenska storförlaget. För ett år sedan köpte Bonnier 70 procent av aktierna och nu har man tagit över de sista delarna från Stordalen.

– Det här är bara slutet på början för ett förlag som ska fortsätta skriva historia, säger Petter Stordalen.

Nu byter man också namn till Bonnier Norsk Forlag AS. 2020 låg omsättningen på 150 miljoner norska kronor.

Ett lyckligt slut säger hotellmagnaten i pressmeddelandet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd för Arctic Papers pappersproduktion i Sverige

Arctic Paper tillsätter Kent Blom som ny vd för koncernens pappersproduktion i Sverige som omfattar de båda bruken i Grycksbo och Munkedal.

Nuvarande vd för Arctic Paper Grycksbo går i pension till sommaren 2022 och i nuläget är det koncernens finanschef som är vd för bruket i Munkedal. 

Kent Blom är 40 år och bosatt i Örebro. Han har lång erfarenhet av produktion och produktionsstyrning från ledande befattningar i Atlas Copco och Strängbetong. Senast kommer Kent Blom från rollen som vd i Meritor HVS AB, ett verkstadsbolag som är underleverantör till fordonsindustrin.

”Kent Blom har gedigen erfarenhet av industriell produktion och är väl meriterad att utveckla verksamheten vid våra svenska bruk, där hållbarhet, nya produkter och innovationer inom både grafiska papper och förpackningspapper blir än viktigare i framtiden”.

Michal Jarczyński, CEO i Arctic Paper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons