Logga in

Ljungbergs Tryckeri söker Medarbetare till digitaltrycksavdelningen

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:
Vi söker just nu en medarbetare till vår digitalavdelning som är intresserad av att framförallt jobba med efterbearbetning.
Det kan handla om:
• falsning
• häftning
• skärning
• limbindning
• kuvertering
• laminering/sleeking
• packning och expeditionsarbete

Som operatör arbetar du med slutprodukten av det grafiska materialet som trycks och når slutkunden. Du kommer att arbeta med foldrar, visitkort, kataloger, adresserade utskick, limbundna kataloger, häftade broschyrer mm. Du kommer att efterbehandla och förpacka materialet inför leverans till kund. Vi har ofta korta leveranstider vilket innebär ett högt tempo.

Arbetet innebär teamwork vilket innebär att du måste tycka om att jobba med andra människor och ha lätt för att samarbeta.

Som person är du noggrann, driven, engagerad, motiverad och har ett intresse för grafisk produktion. Du har god datorvana, är arbetsvillig, resultatdriven och ser inte några hinder utan snarare möjligheter! Har du erfarenhet från grafisk produktion, prepressteknik, TA-system (såsom LogTrade, Unifaun eller Consigner) är detta meriterande.

Ljungbergs Tryckeri i Klippan AB
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)