Logga in

Ljungbergs Tryckeri söker Medarbetare till digitaltrycksavdelningen

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:
Vi söker just nu en medarbetare till vår digitalavdelning som är intresserad av att framförallt jobba med efterbearbetning.
Det kan handla om:
• falsning
• häftning
• skärning
• limbindning
• kuvertering
• laminering/sleeking
• packning och expeditionsarbete

Som operatör arbetar du med slutprodukten av det grafiska materialet som trycks och når slutkunden. Du kommer att arbeta med foldrar, visitkort, kataloger, adresserade utskick, limbundna kataloger, häftade broschyrer mm. Du kommer att efterbehandla och förpacka materialet inför leverans till kund. Vi har ofta korta leveranstider vilket innebär ett högt tempo.

Arbetet innebär teamwork vilket innebär att du måste tycka om att jobba med andra människor och ha lätt för att samarbeta.

Som person är du noggrann, driven, engagerad, motiverad och har ett intresse för grafisk produktion. Du har god datorvana, är arbetsvillig, resultatdriven och ser inte några hinder utan snarare möjligheter! Har du erfarenhet från grafisk produktion, prepressteknik, TA-system (såsom LogTrade, Unifaun eller Consigner) är detta meriterande.

Ljungbergs Tryckeri i Klippan AB
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.