Logga in

Ljungbergs Tryckeri söker Medarbetare till digitaltrycksavdelningen

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:
Vi söker just nu en medarbetare till vår digitalavdelning som är intresserad av att framförallt jobba med efterbearbetning.
Det kan handla om:
• falsning
• häftning
• skärning
• limbindning
• kuvertering
• laminering/sleeking
• packning och expeditionsarbete

Som operatör arbetar du med slutprodukten av det grafiska materialet som trycks och når slutkunden. Du kommer att arbeta med foldrar, visitkort, kataloger, adresserade utskick, limbundna kataloger, häftade broschyrer mm. Du kommer att efterbehandla och förpacka materialet inför leverans till kund. Vi har ofta korta leveranstider vilket innebär ett högt tempo.

Arbetet innebär teamwork vilket innebär att du måste tycka om att jobba med andra människor och ha lätt för att samarbeta.

Som person är du noggrann, driven, engagerad, motiverad och har ett intresse för grafisk produktion. Du har god datorvana, är arbetsvillig, resultatdriven och ser inte några hinder utan snarare möjligheter! Har du erfarenhet från grafisk produktion, prepressteknik, TA-system (såsom LogTrade, Unifaun eller Consigner) är detta meriterande.

Ljungbergs Tryckeri i Klippan AB
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)