Logga in

Live från Workflow Summit – missa inte dessa 12 världsexperter inom print

12 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Grafkom Workflow Summit sänder idag live från Stockholm i samarbete med Inkish. Men det är bara 12 av de 31 talarna som går att följa för dig som inte är på plats.

Fem keynote-talare tar under dagen plats på en av de fyra scenerna på Workflow Summit. Och sju av de övriga bransch-experterna under de så kallade ”break out sessions” filmas också av Inkish. Allt startar redan klockan 09.00 på Inkish Youtube-kanal

Först ut är Christian Weyer från Crispy Mountain som byggt ett helt nytt affärssystem för grafisk bransch och som nyligen förvärvades av Heidelberg.

Förutom intressanta keynotes så rekommenderas ”API crash course” med Cloudprinters grundare och Florian Kraus från AZ Druck som berättar om att använda succé-roboten i bokbinderiet på seminariet ”Robots in post-press production”. Självklart finns många svenska talare också – bland annat Magnus Sandström från Taberg Media Group som delar med sig av sina tankar på ämnet ”Prepress in 10 seconds”.

Missa inte möjligheten till ny kunskap. Sändningen startar klockan 09.00 hos Inkish.

Hela programmet finns på grafkom.se och följande talare sänds live:

Keynotes

  • Christian Weyer, Crispy Mountain | CEO – KEY NOTE: You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.
  • Dietrich von Seggern, callas software | CEO – KEY NOTE: Self driving PDF – The Future of Workflow Automation
  • Liesbet Olbrechts, Enfocus | Director of Product Management – KEY NOTE: The future trends of workflow
  • Anna Oñate, OctoBoost | CEO & Co-founder – KEY NOTE: AI driven print efficiency technology
  • David van Driessche, Ghent Workgroup | Executive Director – KEY NOTE: The sense and nonsense of standardization in print

Break out sessions

  • This is how Allkopi automate quotes and orders with a new MIS – Camilla Mørstad, Allkopi | Sales Manager AND Carina Karlsson, Arifiq | CEO – 17 printshops and 100 printing machines
  • Robots in post-press production – Florian Kraus, AZ Druck | Project manager AND Olaf Haug, MBO | Product Manager
  • Prepress in 10 seconds! – Magnus Sandström, Taberg Media Group | Digital Workflow Manager
  • The many opportunities with Marketing Automation and Web to Print for going forward and why! – Charlotte Tueckmantel, EFI | General Manager EFI software
  • API crash course – How printers can benefit from API – Mogens Winther, Cloudprinter | CTO AND Martijn Eier, Cloudprinter | Co-Founder
  • Marketing Automation: Bridging Print, Digital and Web – Yaron Mohaban, XMPie | Vice President Sales, EMEA and AP
  • Why color harmonisation is key for automation?! – Juergen Seitz, GMG Color | Snr. Technical Advisor & member of research group behind FOGRA51/52

Så här ska Messe Düsseldorf Covidsäkrar Drupa – ansiktsmask blir obligatorisk

(Bild: Drupa)

Drupa gör nu allt för att kunna genomföra mässan.

Heidelberg överger Drupa

Heidelberg ställer in sitt deltagande på Drupa nästa år.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)