Logga in

Live från Workflow Summit – missa inte dessa 12 världsexperter inom print

12 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Grafkom Workflow Summit sänder idag live från Stockholm i samarbete med Inkish. Men det är bara 12 av de 31 talarna som går att följa för dig som inte är på plats.

Fem keynote-talare tar under dagen plats på en av de fyra scenerna på Workflow Summit. Och sju av de övriga bransch-experterna under de så kallade ”break out sessions” filmas också av Inkish. Allt startar redan klockan 09.00 på Inkish Youtube-kanal

Först ut är Christian Weyer från Crispy Mountain som byggt ett helt nytt affärssystem för grafisk bransch och som nyligen förvärvades av Heidelberg.

Förutom intressanta keynotes så rekommenderas ”API crash course” med Cloudprinters grundare och Florian Kraus från AZ Druck som berättar om att använda succé-roboten i bokbinderiet på seminariet ”Robots in post-press production”. Självklart finns många svenska talare också – bland annat Magnus Sandström från Taberg Media Group som delar med sig av sina tankar på ämnet ”Prepress in 10 seconds”.

Missa inte möjligheten till ny kunskap. Sändningen startar klockan 09.00 hos Inkish.

Hela programmet finns på grafkom.se och följande talare sänds live:

Keynotes

  • Christian Weyer, Crispy Mountain | CEO – KEY NOTE: You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.
  • Dietrich von Seggern, callas software | CEO – KEY NOTE: Self driving PDF – The Future of Workflow Automation
  • Liesbet Olbrechts, Enfocus | Director of Product Management – KEY NOTE: The future trends of workflow
  • Anna Oñate, OctoBoost | CEO & Co-founder – KEY NOTE: AI driven print efficiency technology
  • David van Driessche, Ghent Workgroup | Executive Director – KEY NOTE: The sense and nonsense of standardization in print

Break out sessions

  • This is how Allkopi automate quotes and orders with a new MIS – Camilla Mørstad, Allkopi | Sales Manager AND Carina Karlsson, Arifiq | CEO – 17 printshops and 100 printing machines
  • Robots in post-press production – Florian Kraus, AZ Druck | Project manager AND Olaf Haug, MBO | Product Manager
  • Prepress in 10 seconds! – Magnus Sandström, Taberg Media Group | Digital Workflow Manager
  • The many opportunities with Marketing Automation and Web to Print for going forward and why! – Charlotte Tueckmantel, EFI | General Manager EFI software
  • API crash course – How printers can benefit from API – Mogens Winther, Cloudprinter | CTO AND Martijn Eier, Cloudprinter | Co-Founder
  • Marketing Automation: Bridging Print, Digital and Web – Yaron Mohaban, XMPie | Vice President Sales, EMEA and AP
  • Why color harmonisation is key for automation?! – Juergen Seitz, GMG Color | Snr. Technical Advisor & member of research group behind FOGRA51/52

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)