Logga in

Linas Matkasse Group söker en Junior Grafisk Designer

07 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Om oss
Linas Matkasse Group skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, bra och varierad mat. Vi är marknadsledande inom middagslösningar i Sverige (Linas Matkasse) och Norge (Adams Matkasse och Godtlevert) och etablerade även i Danmark (RetNemt). Vi växer och har nyligen utvecklat vårt matkassekoncept och erbjuder nu mycket mer flexibilitet och våra kunder kan välja fritt bland över 30 rätter varje vecka. Detta kräver mer resurser och vi söker nu en Junior Grafisk Designer som blir en del av vår superduktiga Inhouse byrå.

Vad kan vi erbjuda dig:

Vi söker dig som brinner för grafisk formgivning och som vill utvecklas i en positiv miljö med roliga varumärken. Som Junior Grafisk Designer kanske du inte kan allt men du vill lära dig och är inte rädd för att hugga i. Arbetet är produktionsintensivt men vi är ett ganska litet team och man får chansen att arbeta med mycket olika saker inom grafisk form. Du kommer att vara med och bygga upp identiteten för våra tre varumärken Linas Matkasse, Adams Matkasse och Godtlevert.

Du kommer att få arbeta i ett team som både har bred erfarenhet och stor kompetens. Vårt kreativa team består idag av grafiska designers, marknadsfotograf och textförfattare och fungerar som en in-house produktionsbyrå. Det här är en möjlighet att få arbeta och utvecklas i en dynamisk miljö med högt i tak och korta beslutsvägar i en bransch under ständig utveckling. Att få möjlighet att påverka och själv bidra med kreativa lösningar.

Dina huvudsakliga arbets- och ansvarsområden kommer att vara följande:

• Utveckla och förmedla budskap och identitet för våra tre varumärken genom grafiska element och visuella koncept.
• Vara med och utarbeta design- och kommunikationskoncept.
• Produktion av grafiskt marknadsmaterial till alla våra digitala kanaler. (Hemsidor, Facebook, Instagram etc.)
• Produktion av grafiskt material till digitala annonser.
• Produktion av grafiskt material till tryck så som menyhäften, och flyers.
• Projektledning och art direction av meny- och marknadsfoto kan bli aktuellt.
• Ansvar för digitalt bildarkiv och hantering av grafiskt material på server.
• Uppföljning av att material produceras med utgångspunkt i designmanualer och Brand Books.
• Delta i kreativa möten där innehåll, idé, koncept och genomförande av kampanjer diskuteras.
• Producera annonsmaterial till stora mass-kommunikation kampanjer i samarbete med vår reklambyrå.

Önskade kvalifikationer:

• Relevant utbildning i grafisk design eller minst 2 års arbetslivserfarenhet som grafisk designer.
• Arbetslivserfarenhet är meriterande men vi söker en Junior Grafisk Designer, inte dig som jobbat i många år.
• God kunskap och erfarenhet av programvarorna Adobe In Design, Photoshop och Illustrator.
• Erfarenhet av redigeringsprogrammet Premiere Pro och After Effects.
• Erfarenheter av In-houseproduktion samt Digital annonsproduktion.
• Erfarenhet från videoredigering/klippning är önskvärt, men inte ett krav.
• Printproduktion, som DM-er, broschyrer och/eller redaktionell design.
• Du är van att jobba i högt arbetstempo, hantera korta tidsfrister och Deadlines.

Vi söker dig som har följande personliga egenskaper:

• Du är idérik, lösningsorienterad och “får saker gjort”
• Du är noggrann och strukturerad
• Du är serviceminded och trivs med att jobba i team, samtidigt som du är självständig och kan ta egna initiativ
• Du är också nyfiken och brinner för ditt yrkesområde
• God formkänsla och stark visuell förståelse
• Du är en lojal och positiv person som önskar att vara med och utveckla våra tre varumärken

Rollen innebär i korthet:

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Spånga med start så snart som möjligt. Vi jobbar i en nordisk organisation så man får räkna med att resor mellan de nordiska länderna kan förekomma.

Intresserad av tjänsten:

Tveka inte; skicka in din ansökan via länken nedan innan sista ansökningsdatum 2020-09-11.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.