Liketoppen #2: Paraply i solsken

Veckans nummer 1 på Liketoppen är Tack Presentreklam som visar upp ett paraply från sin leverans till telefonförsäljare-företaget Slipparinga. Det är en härlig bild som tydligt fångar känslan av att göra en bra leverans, och som drog till sig 48 gilla-markeringar.

Enligt vår ”algoritm” så skulle Daily Promotion vunnit igen med 33 procent interaktion på en bild, men vi har tagit ett beslut på redaktionen om att det inte ska gå att vinna två veckor i rad. Vidare så ser vi dessutom över hur vinnaren utses och kommer göra kontinuerliga justeringar för att Liketoppen ska bli jämn och framförallt erbjuda mångfald.


Liketoppen korar varje vecka det inlägg på Instagram under taggarna #produktmedia & #profilreklam som haft mest procentuell interaktion. Interaktionen mäts genom att dela antalet gilla-markeringar med antalet följare och mätperioden är måndag-söndag under förgående vecka. Om du vill få ta del av nyheter och information bakom kulisserna bör du överväga att följa Branschkoll Promotion på Instagram, du hittar oss på @promotionkoll

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se