Liketoppen: Påhlsons daylight driftar Trocaderos läckra webbshopp

pahlson

Branschkoll har vid flera tillfällen fått upp Trocaderos webbshopp som sponsrat inlägg på vår Instagram. De sponsrade inläggen är ofta mycket populära med många likes och kommentarer.

Nyfikna som vi är tog vi en titt på Trocaderos webbshopp Shopadero, som den kallas och upptäckte till vår förtjusning att den drivs av branschaktören Påhlsons daylight.

Shoppen kombinerar fyndig kommunikation med grym grafisk design och varumärket Trocadero har alldeles uppenbart en stor fanbase. Lägg där till en härlig produktmix och du har en succé.

Det är svårt för redaktionen att välja en favoritprodukt, men om vi måste så blir det nog trots allt solstolen i trä.

Vi vet inte om Påhlsons gör allt eller om det är ett samarbete mellan dem och Spendrups (som äger Trocadero) marknadsavdelning, oavsett är det riktigt snyggt! Och det vore kul att veta hur mycket merch man säljer, en snabb titt i shoppen avslöjar att ungefär hälften av produkterna är slutsålda.

”Rocka-Troca-Sockorna”

Just nu kör man en ”Rocka-Troca-Sockorna”-kampanj som innebär att man under hela mars månad kommer skänka 50 procent av intäkterna från webbshoppen till Svenska Downföreningen. Något Påhlsons uppmärksammat på sin Instagram.

Shopadero.nu är ett samarbete vi är väldigt stolta över och som sätter gulkant på våra arbetsdagar, skriver man i inlägget.

Annons

Två grafiska gaseller i år – båda med fokus på e-handel

Egen produktion tillsammans med e-handel av grafiska produkter leder till stor framgång för två svenska bolag. De har båda en marginal på över tjugo procent och ett av dem är DI Gasell för nionde året i rad!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De tar spansk skärbords- och skrivartillverkare till Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fortsatt tillväxt på en annonsmarknad som bromsar in

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fujifilm stänger europeisk plåttillverkning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Konica Minolta blir ÅF för Agfa storformatare i hela Skandinavien

Ämnen i artikeln: AGFAKonica Minolta
Ämnen i artikeln: AGFAKonica Minolta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

All4labels förvärvar två tryckerier inom etikett- och säkerhetstryck

Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coca-Colas förpackningar leder skräpligan

Fem år i rad har Coca-Cola varit det varumärke som förekommer oftast i naturen med överlägset flest upphittade förpackningar, enligt en ny rapport.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bioabsorbent ska minska matsvinnet

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fem trender inom e-handelsförpackningar

Ämnen i artikeln: e-handel

Bland annat framkommer hur mycket konsumenten är beredd att betala extra för en specifik förpackning.

Ämnen i artikeln: e-handel
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nespresso ersätter metall med papper i kaffekapslar

Ämnen i artikeln: Formed Fiber

Lansering sker i Frankrike som blir pilotmarknad.

Ämnen i artikeln: Formed Fiber
redaktionen@branschkoll.se
Annons