Liketoppen: Påhlsons daylight driftar Trocaderos läckra webbshopp

pahlson

Branschkoll har vid flera tillfällen fått upp Trocaderos webbshopp som sponsrat inlägg på vår Instagram. De sponsrade inläggen är ofta mycket populära med många likes och kommentarer.

Nyfikna som vi är tog vi en titt på Trocaderos webbshopp Shopadero, som den kallas och upptäckte till vår förtjusning att den drivs av branschaktören Påhlsons daylight.

Shoppen kombinerar fyndig kommunikation med grym grafisk design och varumärket Trocadero har alldeles uppenbart en stor fanbase. Lägg där till en härlig produktmix och du har en succé.

Det är svårt för redaktionen att välja en favoritprodukt, men om vi måste så blir det nog trots allt solstolen i trä.

Vi vet inte om Påhlsons gör allt eller om det är ett samarbete mellan dem och Spendrups (som äger Trocadero) marknadsavdelning, oavsett är det riktigt snyggt! Och det vore kul att veta hur mycket merch man säljer, en snabb titt i shoppen avslöjar att ungefär hälften av produkterna är slutsålda.

”Rocka-Troca-Sockorna”

Just nu kör man en ”Rocka-Troca-Sockorna”-kampanj som innebär att man under hela mars månad kommer skänka 50 procent av intäkterna från webbshoppen till Svenska Downföreningen. Något Påhlsons uppmärksammat på sin Instagram.

Shopadero.nu är ett samarbete vi är väldigt stolta över och som sätter gulkant på våra arbetsdagar, skriver man i inlägget.

Annons

Priset på plast rekordhögt

‎För den som letar efter exempel på inflation i dag är råvaror ett bra ställe att börja på. Koppar, stål, trä och plast är antingen nära eller på rekordhöga nivåer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri startar postersajt mot nischad konsumentgrupp

Ska hjälpa föräldrar piffa till barnrummen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska Posterland expanderar till Tyskland

Bara ett halvår efter starten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posterföretag fick nästan 5 gånger mer betalt än väntat

Det svenska posterföretaget köptes upp av modeföretag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons