Liketoppen #5: Äntligen Måndag

Överst på veckans Liketopp hittar vi ett inlägg från Olsson & Co som visar upp omslaget på deras trycka magasin Äntligen Måndag. Vad det står för spännande i detta magasin kan vi endast fantisera om eftersom vi dessvärre inte nåddes av något exemplar, kanske för att vi inte är prenumeranter?

Men vi kan konstatera att omslaget pryds av en glad herr Olsson. Inlägget har fått mycket god spridning och det är bevisligen fler än vi som är intresserade av denna publikation.


Liketoppen utser varje vecka ett inlägg på Instagram under taggarna #produktmedia & #profilreklam som vi tycker är värt att lyfta. Det här görs genom att redaktionen efter tycke och smak väljer ut relevanta bilder med vackra motiv och/eller en påtaglig verkshöjd. Därefter så mäts genomslagskraften hos dessa bilder genom en enkel mätning av deras spridning. Mätperioden är måndag-söndag under förgående vecka.

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se

Marabu förvärvat av japansk tillverkare av screentrycksfärg

redaktionen@branschkoll.se