Liketoppen #5: Äntligen Måndag

Överst på veckans Liketopp hittar vi ett inlägg från Olsson & Co som visar upp omslaget på deras trycka magasin Äntligen Måndag. Vad det står för spännande i detta magasin kan vi endast fantisera om eftersom vi dessvärre inte nåddes av något exemplar, kanske för att vi inte är prenumeranter?

Men vi kan konstatera att omslaget pryds av en glad herr Olsson. Inlägget har fått mycket god spridning och det är bevisligen fler än vi som är intresserade av denna publikation.


Liketoppen utser varje vecka ett inlägg på Instagram under taggarna #produktmedia & #profilreklam som vi tycker är värt att lyfta. Det här görs genom att redaktionen efter tycke och smak väljer ut relevanta bilder med vackra motiv och/eller en påtaglig verkshöjd. Därefter så mäts genomslagskraften hos dessa bilder genom en enkel mätning av deras spridning. Mätperioden är måndag-söndag under förgående vecka.

Annons

Podd: Grafkom om 2021 – återstartar Print Next och hjälper branschen klimatkompensera

Målsättningen är att genomföra Print Next den 28 oktober.

Nätverket Grafkom planerar nu för fullt med förhoppningen att återstarta eventverksamheten för branschen i höst.

Under pandemin, när inga event varit möjliga att genomföra har Grafkom jobbat med flera olika projekt. Man har bland annat startat en marknadsplats för utrustning och dragit igång ett projekt för klimatkompensering.

I senaste Branschkollpodden ger man en uppdatering av vad som sker i nätverket. Lyssna nedan eller på Spotify.

Branschkoll är med och driver Grafkom.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bokslut: Så här går det för Billes under pandemin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coloreels vd berättar om bolagets planer – nya marknader och produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Slutkundsmässan skjuts upp igen

Vi får väl se om fjärde gången gillt gäller för den nystartade mässan Profil & Promotion som lockat stort intresse från branschen. För nu skjuts den upp igen och de nya datumen är 23-24 februari 2022, ganska exakt ett år efter att mässan ursprungligen var tänkt att äga rum.

LÄS OCKSÅ: SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Bland de branschföretag som ska ställa ut på mässan återfinns bland annat: Master Design, WDP, Swagg, ACG Nyström, Neh, FF Profilreklam och Wackes.

Coronaviruset har fått konsekvenser i en utsträckning som få kunnat föreställa sig, regeringen meddelande nyligen att vaccinationsmålet blir försenat till den 15 augusti och många företag och organisationer har fortsatta restriktioner. För att vi tillsammans med våra utställare och partners ska kunna arrangera en högklassig och komplett mötesplats så säkert och kvalitativt som möjligt agerar vi proaktivt och flyttar fram mässan, skriver mässarrangören Live expo i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons