Logga in

Lidl Sverige söker Chef/Gruppchef Förpackning

09 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Förpackningsteamet på Lidl ansvarar för att våra förpackningar förses med rätt design, rätt information och trycks med rätt kvalitet. Teamet arbetar främst med att koordinera produktionen mellan interna beställare, märkningsansvariga, externa produktionsbyråer, livsmedelsproducenter och tryckerier. Vid behov arbetar teamet med att skissa på designutkast eller med att putsa på original. Med jämna mellanrum närvarar förpackningsavdelningen på tryckintag i Sverige och runtom i Europa, allt för att säkerställa att slutprodukten håller rätt kvalitet.

Din roll
Som chef för avdelningen planerar och leder du det dagliga arbetet. Du ansvarar för att varumärken/förpackningar lyfter fram produkternas goda kvalitet och du är Sveriges kontaktperson för förpackningsrelaterade frågor inom Lidlkoncernen. Tillsammans med teamet implementerar du internationella strategier/riktlinjer och utvecklar/anpassar dessa för den svenska marknaden. Vidare är du delaktig i framtagandet av avtal med design- och produktionsbyråer samt andra relevanta leverantörer som t.ex. illustratör, copywriter eller marknadsundersökningsbolag. I tjänsten ingår även att hjälpa inköp att identifiera behov för designanpassningar och tillsammans med teamet och/eller designbyråer ansvar du för att ta fram anpassad eller ny design för våra svenska varumärken.

I denna roll är du förpackningsmedarbetarnas närmsta chef, vilket innebär att du jobbar med dina medarbetares individuella utveckling och mål, likaväl som avdelningens. Personalansvaret innebär även att du är ansvarig för en god arbetsmiljö, för rekrytering samt utveckling- och lönesamtal med dina medarbetare. Idag består avdelningen av 5 personer.

Din bakgrund
Du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete, gärna erfarenhet som produktionsledare inom förpackningsproduktion på företag eller på design-/produktionsbyrå, eller motsvarande.

Du är strukturerad, kommunikativ, har chefserfarenhet, är duktig på att självständigt driva processer/projekt framåt och på att fatta egna beslut. Du är kreativ och lösningsorienterad, samtidigt som du lägger vikt vid detaljer och har ett gott bemötande i kontakten med andra. I rollen kommer du att driva flera projekt parallellt, så det är en stor fördel om du trivs med att växla fokus och öka tempot vid behov. En del av arbetet inbegriper kontakt med internationella designbyråer, vilket innebär att du behöver ha goda kunskaper i engelska. Även kunskaper i tyska är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar programmen Adobe Illustrator, InDesign, Photoshop samt Excel.

Vad vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Till en början är du placerad vid vårt huvudkontor i Solna och vid årsskiftet 2021 går flytten till vårt nybyggda fina huvudkontor i Barkabystaden. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Start så snart som möjligt.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga CV samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 15.10.2020.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.