Stockholm

Lidl söker Förpackningskoordinator/ Produktionsledare/ Projektledare Förpackning

Som förpackningskoordinator på
Lidl är du del av ett team där var och en ansvarar för att våra förpackningar förses med rätt design, rätt information och trycks med rätt kvalitet.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med start i oktober 2021 och väntas pågå till augusti 2022.

Om Lidl

Ta chansen att
arbeta för en Top Employer 2020-certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa.
Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Som
förpackningskoordinator på Lidl är du del av ett team där var och en ansvarar för att våra förpackningar förses med rätt design, rätt information och trycks med rätt kvalitet. Främst jobbar du med att koordinera produktionen mellan interna beställare och märkningsansvariga och externa produktionsbyråer och livsmedelsproducenter, samt tryckerier. Vid behov kan du skissa på designutkast eller putsa på original, och med jämna mellanrum närvarar du vid tryckstart på tryckerier i
Sverige och runtom i Europa, allt för att säkerställa att slutprodukten håller rätt kvalitet.Du driver och administrerar flera parallella produktionsprojekt dagligen, ibland för export till andra
Lidl-länder men främst för den svenska marknaden, granskar fakturor mot offert och är delaktig i design- och varumärkesutveckling som bedrivs inom avdelningen.
Du kan också få ta dig an att driva större omställningsprojekt, t.ex. när vi uppdaterar ett av våra varumärken eller inför en ny märkning.

Vilka erfarenheter söker vi?

Vi ser gärna att du
har tidigare erfarenhet av förpackningsproduktion, t.ex. som produktionsledare eller originalare på ett företag eller på design-/produktionsbyrå, alternativt att du har relevant utbildning inom något av dessa områden.

Vi söker dig som har ett gott sinne för ordning och reda och är van att självständigt driva processer och projekt framåt.Du är kreativ och lösningsorienterad, samtidigt som du lägger vikt vid detaljer och ett gott bemötande i kontakten med andra. I rollen kommer du att driva flera projekt parallellt, så det är en stor fördel om du trivs med att växla fokus och öka tempot vid behov. God kännedom om material och konstruktion är meriterande. En del av arbetet inbegriper kontakt med internationella designbyråer, vilket innebär att du behöver ha goda kunskaper i engelska. Även kunskaper i tyska är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar programmen Adobe Illustrator,
InDesign och Photoshop och ser gärna att du är duktig på Excel.

Vad kan vi erbjuda dig?

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Har vi väckt ditt intresse?

Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 30 augusti 2021Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.

Välkommen med din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Kosta Boda släpper glaskollektion i samarbete med sex svenska artister

glas kosta boda merchandise

Kosta Boda släpper nu serien ”Don’t stop the music” som är ett samarbete mellan glasbruket, flera svenska artister och Stiftelsen Svenska Musikfonden.

I samarbetet har konstnären Clas Håkansson har tillsammans med några av Sveriges främsta artister återskapat deras personliga tatueringar och låttexter som motiv på olika glas.

Kollektionen består av vinglas, ölglas och tumblerglas som kommer i 6-pack. Genom att köpa en, eller flera förpackningar bestående av 6 glas stöttar du inte bara den svenska musikbranschen, du får även glas med flera olika motiv – en liten och personlig del av Molly Sandén, Sandro Cavazza, Smith and Thell, Miss Li och Darin, skriver Kosta Boda i ett nyhetsinlägg.

I samma nyhetsinlägg står det att läsa att:

Kosta Boda skänker 15 procent av nettofaktureringsvärdet till Stiftelsen Svenska Musikfonden. Alla artister och tatuerare efterskänker sin rätt till ersättning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

SBPR startar padelturnering

sbpr profilreklam padel

SBPR ska arrangera sin helt egna padelturnering, SBPR Padel Open som arrangeras i Eskilstuna den 17 februari 2022.

”Nätverka med kollegor i branschen under sportsliga former samtidigt som ni kan bli produktmedias bästa padellag”, skriver man i inbjudan.

Turneringen pågår från 9 på morgonen fram till 18, därefter hålls en middag och en prisceremoni på Elite Stadshotell i Eskilstuna.

Turneringen är endast öppen för medlemmar i SBPR.

För anmälan och mer information kontakta Michael Serrander på Profeel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschfesten ställs in – Vaccinationspass kommer krävas

mässa Elmia profile fair

PWA gick nyligen ut och sa att januari-mässans branschfest är avblåst, samt att man nu kommer kräva vaccinationspass av de som vill besöka den fysiska mässan.

Läs mer: Det blir en hybridmässa i januari – så här kommer det fungera

Enligt information från Elmia så ingår inte mässor i samma kategori som andra event där vaccinpass krävs. Utan det är upp till arrangören att bestämma och i dagsläget har man valt att kräva vaccinationspass av både besökare och utställare.

Vi avvaktar och följer pandemins utveckling och om läget förvärras kommer vi att följa de riktlinjer som Regeringen och Folkhälsomyndigheten beslutar de kommande veckorna. Detta innebär att det kan behöva komma nya beslut med anledning vad som sägs framöver, skriver man i ett nyhetsbrev.

För den som av olika anledningar inte kan medverka fysiskt i Jönköping finns fortsatt den digitala mässan som alternativ.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är de profil-leverantörer som fick mest i korttidsstöd

Branschens leverantörer har fått omkring 200 miljoner i stöd, här är de 15 som fått mest.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons