Logga in

Ledarna söker grafisk formgivare

20 augusti, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Har du ett genuint intresse för formgivning och kommunikation? Är du kreativ, driven och behärskar både print och digitalt? Till kommunikationsavdelningen på Ledarna, Sveriges chefsorganisation söker vi nu en grafisk formgivare.

Om tjänsten

Som Grafisk formgivare ser du till att Ledarnas grafiska identitet följs i samtliga produktioner och kanaler. Du uppdaterar Ledarnas varumärke och grafiska profil på uppdrag av Marknad och ansvarar för Ledarnas löpande formgivning. Du jobbar på en avdelning med 11 engagerade kollegor som jobbar med medlemskommunikation, opinionsbildning, internkommunikation och medlemsrekrytering.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för att producera allt från rapporter och event-/mässmaterial till annonser och olika presentationer. Webben är vår främsta leveranskanal. Som grafisk formgivare tar du fram webbdesign dels utifrån vår digitala grafiska profil, dels utifrån den kännedom vi skaffar oss löpande genom bland annat tester med målgruppen. Vi jobbar även i stor omfattning med print och fysiska ytor i vår verksamhet och kommunikation. Du kommer därför att bidra med internt grafiskt stöd samt göra ut olika enheter på uppdrag av strategiskt varumärkesansvarig eller byrå.

Du kommer till exempel att:

  • Ansvara för underhållet av vår grafiska profil både för tryck och webb (i Zeplin). Där ingår även innehållsansvar för Ledarnas digitala kommunikationsstöd kommunicera.ledarna.se
  • Ta fram gränssnittsdesign, främst för webben
  • Layouta: presentationer i PowerPoint, annonser, trycksaker, material till mässor och events, kurser och så vidare
  • Utföra enklare fotojobb och samordna samt beställa jobb av externa fotografer, till exempel pressbilder
  • Ansvara för beställning, kvalitetssäkring och leveranser från tryckerier och externa designers
  • Förvalta och ansvara för Ledarnas webbshop
  • Stötta Ledarnas branschföreningar i deras grafiska behov (webb, mässor, logotyper med mera)
  • Stötta Ledarnas ordförande, HR och övriga chefer i layout-/designbehov av olika slag

Du bör i närtid ha några års erfarenhet som grafisk formgivare av digital och tryckt produktion från en kommunikationsavdelning, inhousebyrå eller reklambyrå. Ett annat krav är att du tidigare har arbetat med webbdesign. Det är en fördel om du har vana som projektledare och att driva flera projekt samtidigt.

Du har mycket goda kunskaper och praktisk erfarenhet av Adobes program InDesign, Illustrator, Photoshop, PowerPoint och Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat i plattformar/verktyg som Zeplin, Sketch eller motsvarande.

Som person ser vi att du är serviceinriktad och strukturerad, då du kommer att ansvara för flera områden och ha många kontaktytor både inom organisationen och med leverantörer. Du behöver också vara självgående eftersom du ska kunna planera och driva ditt arbete framåt för att möta olika deadlines. Vi ser att du är kvalitetsmedveten och kommer med förslag samt genomför förbättringar löpande för att öka kvaliteten i dina egna och i andras leveranser. För oss är det av stor vikt att du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.

Vi tillämpar arbetsprov, men vi vill även att du bifogar din portfolio till din ansökan.

 

Ansökan

Din ansökan (cv och motivationsbrev) vill vi ha snarast då urval och intervjuer görs löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 12 september .

Övrigt

Heltid, tillsvidare och tillsättning sker enligt överenskommelse. Tjänsten utgår från vårt kontor på Kungsholmen i Stockholm.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.