Lätt att sortera rätt: Quorn inför standardiserad sorteringsmärkning
Quorn Foods inför den nordiska sorteringsmärkningen på alla sina dagligvaruförpackningar. När samma märkning finns både på förpackningen och på insamlingskärlet blir det lättare att sortera rätt, berättas det i en artikel på FTI:s sajt.
– Vi tyckte märkningen var bra, enkel och tydlig och bestämde oss för att använda den. Att samma symbol både finns på förpackningen och på återvinningsstationen tycker vi är en stor fördel och underlättar för konsumenten att sortera rätt. Hållbarhet och minskad klimatpåverkan är viktigt för oss och att underlätta och öka återvinningen av förpackningar är en del av vårt hållbarhetsarbete, säger Caroline Ullmark, Commercial Coordinator Nordics på Quorn Foods
Utomhuskampanj med dubbla tryck
För att lansera den nya förpackningen för Marabous chokladkakor går just nu en utomhuskampanj i Sverige storstäder.
Det är reklambyrån Ingo och mediabyrån Publicis som på uppdrag av Mondelez tagit fram kampanjen som går på Clear Channels stortavlor. Tanken var att den gamla förpackningen kläs av för att bli till den nya.
Produktionen står Havelle för som tagit hjälp av Gigantprint för trycket av både den utvändiga förpackningen och affischen inne i skåpet.
Man gjorde totalt tio stycken (5 i Stockholm, 3 i Malmö och 2 i Göteborg), berättar Tobbe Christell på Havelle för Branschkoll.
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.
Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen
Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.
Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder
”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.
YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik
Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.
De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda
Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.
Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist
Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.