Logga in

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling söker Grafisk formgivare (vik)

28 maj, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nu söker vi en vikarie till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling: en grafisk formgivare som kommer att ansvara för framtagning av marknads- och kampanjmaterial för både print som digitalt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av
• Vara delaktig att utveckla Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings grafiska profil
• Framtagning av marknads- och kampanjmaterial (tryckt såväl som digitalt material) i enlighet med visuella uttryck.
• Agera supportfunktion för bobutikerna (mäklarkontoren) gällande lokala materialanpassningar
• Säkerställa att material håller en hög standard i enlighet med riktlinjer och policys

För att lyckas i rollen som grafisk formgivare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling ser vi att du har en utbildning inom grafisk formgivning, samt har arbetat några år som grafisk formgivare och/eller originalare i både digitalt, print och rörligt. Du har en stark känsla för visuell kommunikation och arbetar obehindrat i de grafiska programmen. Meriterande är om du även har kunskaper i After Effects eller Premiere.

Som person är du välorganiserad, ansvarstagande och proaktiv. Du är positiv och entusiastisk samtidigt som du gillar att ha många projekt pågående samtidigt. Du har verktygen för att klara ett högt arbetstempo och är van att arbeta under tidspress. Du kommunicerar både på svenska och engelska i tal och skrift.

Om företaget
Denna tjänst är baserad på Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings huvudkontor på Tegeluddsvägen, Stockholm. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader, med start i september 2019. Sista ansökningsdag är den 15 juni, Intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Sandra Pettersson (sandra.pettersson@inhouse.se)

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)