Kunderna kräver tillbaka det tryckta kundmagasinet
Den finska varuhuskedjan tar tillbaka den tryckta kommunikationen med kunderna.
Finska varuhuskedjan Stockmann slutade 2016 att ge ut en tryckt tidning/katalog till kunderna. Nu har man efter påtryckningar från medlemmarna i kundklubben startat utgivningen igen. Tidningen kommer nu att ges ut fem gånger per år (tidigare varje månad) på både finska och svenska. Man kommer också att dela ut det i sina varuhus.
När man slutade med katalogen 2016 sa man att processen att ta fram en katalog var för tung och att man skulle lägga resurserna på digital marknadsföring istället.
– Kunderna ska uppleva vårt lojalitetsprogram som meningsfullt och givande, säger Terhi Tuuna som är chef för kund och lojalitet på Stockmann i en kommentar.
Via: pmlehti.fi
Grafiska branschens skatteskuld minskar
Så här mycket betalade branschen tillbaka senaste månaden.
Scandrafts vd: ”Fått möjlighet att satsa framåt och expanderar trots lågkonjunktur”
Scandraft är i förändring. Branschkoll intervjuar Scandrafts vd Anders Trillkott om vart den nya koncernen är på väg.
Vd-byte för tryckerikoncern
I kölvattnet av stora omstruktureringar och nedläggningar. Nu byts vd:n ut efter knappt ett år.
Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen
Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.
Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder
”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.
YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik
Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.
De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda
Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.
Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist
Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.
OLW släpper merchkollektion – redan slutsålt
För att fira ”ostbågens dag” den 5 mars har OLW släppt en kollektion med merchandise, med totalt fyra unika produkter.
Kollektionen kallas för ”The Cheezier Collection” och säljs via egen ehandel som heter ”The Cheezier store”. I skrivande stund är pyjamasen, hoodien och strumporna slutsålda medan de finns kvar några tofflor.
Vem OLW (eller kanske Orkla som äger OLW) har samarbetat med för att ta fram kollektionen framgår inte.
På OLW:s sociala medier är det fullt av kunder som inte hann köpa på sig av de redan slutsålda produkterna.