KST Infoservice investerar i ny tryckutrustning
Pressmeddelande från KST Infoservice 2012-09-12
KST Infoservice AB har under sommaren investerat i en ny tryckpress och ett nytt arbetsflöde som kommer att spara både tid och pengar åt kunderna.
Tryckpressen som är en Heidelberg Speedmaster SM 74 har 10 färger och ett arkformat på 52 x 72 cm. Detta är en av tryckeribranschens modernaste tryckpressar med den senaste teknologin.
– Den nya pressen kortar ner olika ledtider i produktionen, vilket efterfrågas av de företag som använder sig av DM. Dessutom ger det mer tid åt kreatörerna, förklarar Roger Hall, vd, KST Infoservice.
För att komplettera den nya tryckpressen har KST Infoservice också investerat i ett effektivt arbetsflöde XMF (Cross Media Flow) samt CTP från Fuji. XMF har sedan det lanserades på marknaden tagit tryckeribranschen med storm.
– XMF är ett av de modernaste arbetsflöden som marknaden har att erbjuda grafisk industri. Vi kommer att kunna driva allt automatiskt från preeflight, färgstyrning (ICC) till online blädderbar PDF och utskjutning, säger Roger.
CIP4 flödet sammanflätar rip-ctp med tryckpressen så all data om aktuellt jobb skickas till pressen för automatisk inställning.
– Enkelt förklarat så släpps 10 plåtar iväg från prepress och tiden innan pressen rullar är 50-60 minuter till full produktion, fortsätter Roger.
Branschledande i regionen
KST Infoservice har idag 44 anställda och beräknas ha en omsättning om drygt 70 miljoner SEK år 2012. Bland kunderna finns många kända varumärken som Posten, Ticket, IKEA och Skogsstyrelsen.
KST Infoservice tjänster omfattar helhetslösningar inom den grafiska industrin – med allt från utveckling av digitala system till grafisk produktion och logistikhantering. Verksamheten erbjuder tryck och logistik med moderna produktionslinjer, spetskompetens inom nyutveckling och anpassning av webb och fristående Windowsapplikationer för dynamiska publikationer, beställningssystem, informationshanteringslösningar samt allt inom display, utställningar, skyltproduktion och profilreklam. Kombinationen av att vara ett tryckeri med lång erfarenhet och ett framtidens it-företag är oslagbar.
– Sommarens investeringar är ett led i vår företagsutveckling. Vi räknar med att vara branschledande i
regionen inom tre år, fortsätter Roger.