Stockholm

Kreationsbyrån söker Junior Grafisk Designer / Art Director

Vi söker en glad junior designer med stark digital kompetens som utmanar och vill bli utmanad för att kunna göra skillnad hos oss, samt för att lösa kunders kommunikativa och visuella utmaning på bästa möjliga vis.

Denna roll innebär att förstå kundens affär ur ett digitalt perspektiv, vara idé- och formstark med fokus på digitala koncept, samt kunna leda arbete och team.

Arbetet innefattar att samarbeta med olika typer av kunder och roller, inom både B2B och B2C, samt driva det kreativa arbetet med att realisera koncept och form.
Vad vi söker
Vi tror att du brinner för det nya medielandskapet, har god känsla för att att arbeta digitalt, gärna i fler kanaler och har en god förståelse för designmönster och branschpraxis.

Vi söker dig med 1 – 3 års erfarenhet av arbete i liknade roll. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning och/eller relevant kreativ utbildning inom kommunikation/design/marknadsföring.

Du känner dig trygg med att arbeta i agila processer, god kompetens inom designprocesser, samt har goda kunskaper inom digital kommunikation. Som designer är du idé- och formstark med fokus på digitala koncept.

Förutom en välutvecklad känsla för form ser vi gärna att du känner dig trygg med att leda processer och bemöta kunder. Som person får du gärna vara prestigelös, innovativ med en stark egen drivkraft.

  • Eftergymnasial utbildning
  • Du arbetar fritt i Sketch, Figma eller annan likvärdig produkt
  • Excel, Powerpoint- och/eller Spreadsheets & Keynote

Meriterande kvalifikationer:

  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av agila projekt
  • Erfarenhet av UX & kravarbete
  • Kunna realisera sin design i kod (gränssnittsutveckling)

Jobbtyp: Heltid, Fast

Förmåner:

  • Flextid
  • Friskvårdsbidrag

Schema:

  • Dag

Utbildning:

  • Gymnasieutbildning (Obligatoriskt)

Erfarenhet:

  • liknande roll: 1 år (Meriterande)

Språk:

  • Svenska (Obligatoriskt)

Arbeta på distans:

  • Nej
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Nyheter på papper störtdyker enligt ny undersökning

redaktionen@branschkoll.se

Förpackningar med dolda koder – framtidens sopsortering testas i Köpenhamn

Man kallar det den heliga gralen 2.0 och det ska revolutionera hur vi sorterar förpackningar.

redaktionen@branschkoll.se

100 förslag för en hållbar livsmedelsindustri – mer återvinning och fler förpackningsfria alternativ diskuteras

redaktionen@branschkoll.se

Förpackningsstartup tar in 13 miljoner

redaktionen@branschkoll.se