Krav väljer ny byrå


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print eller Branschkoll Promotion. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Förfalskningshärva i tryckeriupphandling

Manroland i England i konkurs

Prinfo Sundsvall startar kommunikationsbyrå

Guldägget får ny digital kategori

Inlämningen av bidrag till Guldägget startar på fredag. I år får tävlingen en fjortonde kategori för mobila kampanjer. Dessutom byter två kategorier namn.
I Mobilkategorin kommer kampanjer som innefattar nedladdningsbara applikationer samt sajter som utvecklats för handhållna enheter såsom smartphones och läsplattor att belönas. Även sms- och mmsbaserade kampanjer ingår i kategorin. Mobila kampanjer har tidigare skickats in i kategori Interaktivt.
Två andra förändringar görs också när kategori Interaktivt byter namn till Digitalt och Media till Alternativa Media.
I och med det har Guldägget 14 kategorier:
- Alternativa Media
- Design
- Digitalt
- Direkt
- Event
- Film
- Integrerat
- Mobilt
- PR
- Produktion
- Radio
- Tidningsannonsering
- Titan
- Utomhus
Reklamtillväxt 2012 trots klar dämpning

En reviderad prognosen från IRM pekar på att reklammarknaden kommer att omsätta nästan lika mycket 2011 och 2012 som under rekordåret 2008. Tillväxten bedöms landa på 4,8 procent under 2011 och på 0,3 procent för 2012 jämfört med de föregående åren. Men osäkerheten är mycket stor skriver man i ett meddelande.