Uppsala

Kph söker Digital affärsutvecklare

Kph befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa och behöver förstärka organisationen. Arbetar du med digitala verktyg och affärsutveckling? Motiveras du av gemensam framgång i organisationen? Trivs du i entreprenörskap och gillar att arbeta lösningsorienterat med kund? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

Om rollen

Rollen som digital affärsutvecklare hos oss på Kph är bred och du arbetar både operativt och strategiskt med våra digitala webbtjänster. Du blir en viktig nyckelspelare hos oss och i ditt arbete ingår att förvalta, följa upp, marknadsföra och förbättra våra webbtjänster. Du arbetar både praktiskt med våra befintliga lösningar, utveckling av dem samt framtagande av nya. 

Konkret har vi idag:

  • Vår webbplats och vår webbshop. Här presenterar vi våra produkter och erbjudande samt gör det möjligt för kunder att beställa Se: shop.kph.se samt kph.se.
  • Våra portaler. Cirka 60 av våra kunder har egna portaler, dvs webbplatser, där vi tillsammans med kund byggt automatiserade flöden för att effektivisera trycksaksbeställningar. I grunden är dessa byggda på en lösning från Haikom. Ett exempel är Diabetesförbundet där vi står för system, produktion, lagerhållning och distribution. Läs mer HÄR.
  • Blogg till bok. En tjänst för att omforma flödet på Instagram eller flödet på en blogg till en bok. Tjänsten har funnits sedan 2014 och fler än 3000 olika böcker har producerats. Läs mer HÄR.

Vi tror att det är viktigt med kontinuerlig uppföljning för att vårda kundrelationen på bästa möjliga sätt, du arbetar därför i nära samarbete med våra kunder. Vår målsättning är ett partnerförhållande där vi genom att vara rådgivande är en del i att utveckla och stärka deras affär. Ibland på plats hos kunden och ibland digitalt. 

I vår platta organisation har du nära till beslut samt stor möjlighet att påverka och göra skillnad. Du har ett nära samarbete med vår ansvariga för försäljning och affärsutveckling samt våra erfarna projektledare. Teamet är viktigt på Kph – i både produktion och i försäljning jobbar vi med att hjälpa varandra, dela på uppgifter och information. 

Vilka är vi?

Välkommen till ett entreprenöriellt familjeföretag! Vi har 50 års erfarenhet från branschen, men nyckeln till vår framgång har hela tiden varit vår snabbhet och flexibilitet, att vi vågar utvecklas och tänka nytt. Det finns mycket kunskap i organisationen som vi självklart gärna delar med oss av både intern och externt. Hos oss är det högt till tak och du välkomnas av ett härligt gäng kollegor som tycker om att jobba tillsammans! 

Om dig

Du arbetar med eller har tidigare arbetat med digitala verktyg som webbplatser eller webbutiker. Det är inte ett krav att du arbetat inom branschen – den grafiska expertkunskapen finns redan i vår organisation och framför allt hos våra projektledare. Det viktigaste är ditt intresse för och kunskap inom digital affärsutveckling. Har du erfarenhet av betald annonsering (Google Ads, sociala medier m.m.), erfarenhet och kompetens kring SEO samt erfarenhet av verktyget Crossmedia ser vi det som ett plus men inte ett krav. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. 

Som person är du ödmjuk, prestigelös och affärsmässig. Du delar med dig av dina kunskaper till kollegorna och du drivs av att jobba mot gemensamma mål. Du har en kommunikativ förmåga och kan förmedla dina idéer på ett engagerande sätt både till kunder och medarbetare. Du tänker kreativt både när det gäller försäljning och i ditt samarbete med kunden gällande anpassade lösningar.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare med placering i Uppsala.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons