Uppsala

Kph söker Digital affärsutvecklare

Kph befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa och behöver förstärka organisationen. Arbetar du med digitala verktyg och affärsutveckling? Motiveras du av gemensam framgång i organisationen? Trivs du i entreprenörskap och gillar att arbeta lösningsorienterat med kund? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

Om rollen

Rollen som digital affärsutvecklare hos oss på Kph är bred och du arbetar både operativt och strategiskt med våra digitala webbtjänster. Du blir en viktig nyckelspelare hos oss och i ditt arbete ingår att förvalta, följa upp, marknadsföra och förbättra våra webbtjänster. Du arbetar både praktiskt med våra befintliga lösningar, utveckling av dem samt framtagande av nya. 

Konkret har vi idag:

  • Vår webbplats och vår webbshop. Här presenterar vi våra produkter och erbjudande samt gör det möjligt för kunder att beställa Se: shop.kph.se samt kph.se.
  • Våra portaler. Cirka 60 av våra kunder har egna portaler, dvs webbplatser, där vi tillsammans med kund byggt automatiserade flöden för att effektivisera trycksaksbeställningar. I grunden är dessa byggda på en lösning från Haikom. Ett exempel är Diabetesförbundet där vi står för system, produktion, lagerhållning och distribution. Läs mer HÄR.
  • Blogg till bok. En tjänst för att omforma flödet på Instagram eller flödet på en blogg till en bok. Tjänsten har funnits sedan 2014 och fler än 3000 olika böcker har producerats. Läs mer HÄR.

Vi tror att det är viktigt med kontinuerlig uppföljning för att vårda kundrelationen på bästa möjliga sätt, du arbetar därför i nära samarbete med våra kunder. Vår målsättning är ett partnerförhållande där vi genom att vara rådgivande är en del i att utveckla och stärka deras affär. Ibland på plats hos kunden och ibland digitalt. 

I vår platta organisation har du nära till beslut samt stor möjlighet att påverka och göra skillnad. Du har ett nära samarbete med vår ansvariga för försäljning och affärsutveckling samt våra erfarna projektledare. Teamet är viktigt på Kph – i både produktion och i försäljning jobbar vi med att hjälpa varandra, dela på uppgifter och information. 

Vilka är vi?

Välkommen till ett entreprenöriellt familjeföretag! Vi har 50 års erfarenhet från branschen, men nyckeln till vår framgång har hela tiden varit vår snabbhet och flexibilitet, att vi vågar utvecklas och tänka nytt. Det finns mycket kunskap i organisationen som vi självklart gärna delar med oss av både intern och externt. Hos oss är det högt till tak och du välkomnas av ett härligt gäng kollegor som tycker om att jobba tillsammans! 

Om dig

Du arbetar med eller har tidigare arbetat med digitala verktyg som webbplatser eller webbutiker. Det är inte ett krav att du arbetat inom branschen – den grafiska expertkunskapen finns redan i vår organisation och framför allt hos våra projektledare. Det viktigaste är ditt intresse för och kunskap inom digital affärsutveckling. Har du erfarenhet av betald annonsering (Google Ads, sociala medier m.m.), erfarenhet och kompetens kring SEO samt erfarenhet av verktyget Crossmedia ser vi det som ett plus men inte ett krav. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. 

Som person är du ödmjuk, prestigelös och affärsmässig. Du delar med dig av dina kunskaper till kollegorna och du drivs av att jobba mot gemensamma mål. Du har en kommunikativ förmåga och kan förmedla dina idéer på ett engagerande sätt både till kunder och medarbetare. Du tänker kreativt både när det gäller försäljning och i ditt samarbete med kunden gällande anpassade lösningar.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare med placering i Uppsala.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Voky gör sitt första förvärv i den nya skruden

Det har gått lite mer än två månader sedan Profilservice blev till Voky och nu gör man sitt första förvärv under det nya varumärket.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska vd:n får lämna Under Armour

Patrik Frisk får nu lämna den globala klädjätten Under Armour där han varit vd sedan januari 2020, bolagets aktie är nere nästan 50 procent under hans tid vid rodret. Det är Dagens Industri som skriver om detta.

Under Armour har haft flera ”kriser” senaste åren, bland annat blev man stämda av UCLA på 200 miljoner dollar då universitet ansåg att de inte levde upp till sitt sponsorkontrakt.

LÄS OCKSÅ: UCLA stämmer Under Armour på 200 miljoner dollar

Och under hösten 2020 tvingades man säga upp 600 personer på grund av tappad försäljning under pandemin.

Patrik Frisk lämnar vd-posten den 1 juni och jakten på efterträdare pågår för fullt, han kommer dock finnas kvar i organisationen ett tag till och göra konsultuppdrag. Vart svensken, som bland annat tidigare jobbat på Ivanhoe och Lager 157, tar vägen härnäst återstår att se.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lynka har anställt över 50 ukrainska flyktingar

När Ryssland invaderade gick några aktörer, däribland Lynka, ut och sa att man skulle hjälpa till genom att anställa ukrainska flyktingar, sagt och gjort – bolaget har nu anställt över 50 stycken till sin fabrik i Polen.

– De hade ett normal liv för en månad sen, deras män, söner och fäder går omkring med AK-47:or och försvarar sitt land samtidigt som de är här varje dag och undrar ifall deras familj är säker. Jag var tvungen att göra något för att hjälpa de här människorna, säger Lynkas grundare John Lynch, skriver P&P.

Lynka är en av Polens större profilaktörer med verksamhet i större delen av Europa.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Europeiskt investmentbolag köper stor amerikansk profilaktör

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons