Köper bolag inom digital signage

Förvärvar digital signage-verksamhet i Danmark och Sverige.
Brandfactory köper ”digital signage”-verksamheten från danska Combine och ökar därmed sitt utbud av lösningar för digitala skyltar i Norden. I köpet ingår Combines 4.000 existerande digitala skyltar, varav en majoritet sitter i Danmark. Men även i Sverige finns deras skyltar hos ”nyckelkunder”, menar Brandfactory.
– Våra digitala tjänster är en växande del av vår verksamhet och är en viktig del i att möta våra kunders behov av att kommunicera kanaloberoende. Vår affärsidé är att samla experter inom alla delar av visuell kommunikation för att tillsammans ta våra kunders koncept till verklighet, säger Annica Axelsson, Koncernchef Brandfactory, i ett pressmeddelande.
Vill stärka kompetensen inom det digitala på grund ökad efterfrågan
– Senaste halvåret har vi i Sverige sett en stark efterfrågan på digital visuell kommunikation som komplement till traditionella skyltar och trycksaker. Förvärvet ger oss nya referenskunder men framför allt ökad kompetens inom andra plattformar än de vi arbetar med idag, säger Olof Björn affärsutvecklingschef på Brandfactory.
I Norge ska de skylta köpcenter
Brandfactory i Norge ska sköta Olav Thon-Gruppens lansering av digitala skyltar i deras shoppingcenter. Totalt har Olav Thon-Gruppen 88 köpcenter runt om i Norge, och 11 i Sverige, ett av de största är Sandvika, där installationerna av de digitala skyltarna nyss blev klara.
– Olav Thon Gruppen är en av Norges ledande kedjor inom hotell och shoppingcenter och är sedan flera år en kund till Brandfactory för skylt och foliering. Det är roligt att få förtroendet att ta nästa naturliga steg inom visuell kommunikation, säger Arne Moen, vd Brandfactory Norge.
Se Brandfactory berätta mer om sitt erbjudande i filmen nedan.