Logga in

Kontorab söker inköpare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

För att trivas i rollen bör du vara driven, noggrann och ansvarsfull. Det är viktigt att du är en bra teamspelare och presterar lika bra i grupp, som ensam. Du tycker om att hålla ett högt arbetstempo och klarar av att hålla flera bollar i luften samtidigt.

• Inköp av varor
• Ansvar för våra butikers inköp
• Support och framtagande av nya produkter
• Utvärdering av lagernivåer och utförsäljning av inkurransvaror
• Hantering och kontroll av leverantörsfakturor
• I samarbete med logistikchef förbättra och effektivisera det dagliga flödetKvalifikationer & Egenskaper:
Vi söker dig som har erfarenhet inom inköp sedan tidigare. Du bör ha en naturlig fallenhet för att bygga relationer och skapa affärer. Du brinner för att hjälpa andra då stor del av det dagliga arbetet innehåller support för våra 20 butiker och säljare runt om i landet.Övriga kvalifikationer vi eftersöker för tjänsten:
• Förmåga att kommunicera på ett rakt, tydligt och enkelt sätt
• Goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt excell
• Vana att arbeta i affärssystem, Visma Business är meriterande Kontorab är en av landets ledande kontorsmaterialleverantör, med kompletta kontorsvaruhus med försäljning av kontors- och datatillbehör, kontorsmaskiner, städ och emballage samt profil- och presentreklam.

För närvarande har vi 20 kompletta kontorsvaruhus i Mellansverige med huvudkontor och centrallager i Norrköping.

Arbetslivserfarenhet

Inköpare: Mindre än 1 års erfarenhet

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)