Konica Minolta C8000 säljer bäst i Europa

Pressmeddelande från Konica Minolta 2011-09-13

Under första halvåret 2011 har Konica Minoltas flaggskepp inom produktions­utskrifter i färg, bizhub PRESS C8000, varit den bäst säljande produktions­skrivaren för ark i Västeuropa. Resultatet baserar sig på en marknads­undersökning  från Infosource, en schweizisk marknadsundersökningsorgani­sa­tion som är specialiserad på kontorsutrustnings- och telekommunika­tions­­marknaden i Väst- och Östeuropa, Mellanöstern samt Afrika.

– Marknadsundersökningar hjälper oss att avgöra hur väl vi presterar, säger Konica Minoltas produktchef Per-Olof Wahl. Med bizhub PRESS C8000 i vårt sortiment har vi den färgproduktions­skrivare för ark som säljer mest i Västeuropa. Vi är mycket stolta över detta och det motiverar oss att sträva mot liknande resultat för våra övriga produkter.

Konica Minoltas flaggskepp, bizhub PRESS C8000 har funnits tillgänglig i hela Europa sedan januari 2011. Den har överlägsen färgåtergivning, mediehantering och en produktivitet som imponerar. Den visades först på den europeiska mässan IPEX i maj 2010 och vann Business Equipment Research och Test Laboratories’ (BERTL) Exceptional Certified Five Star utmärkelsen i mars samt BERTL’s utmärkelse ”Best Colour Production System” i juli 2011.

I Östeuropa gjorde Konica Minolta ett ännu bättre resultat enligt Infosource: Här har Konica Minolta en marknadsandel på 50% i segmentet för färgproduktionsskrivare för ark och ligger därmed etta på försäljningslistorna, det första halvåret av 2011.

 

Efterbehandlingsbolag har avslutat sin rekonstruktion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny digital tonerpress i formatet B2+

Fujifilm Revoria B2
Ämnen i artikeln: Fujifilm

Kan trycka på båda papper och kartong.

Ämnen i artikeln: Fujifilm
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De är Sveriges snålaste (och mest generösa) regioner beträffande julgåvan

Ämnen i artikeln: Julgåvapresentkort

En sammanfattning av Sveriges mest ”snåla” och generösa kommuner beträffande julgåvan.

Ämnen i artikeln: Julgåvapresentkort
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bokslutsfest – flera tongivande produktmediaaktörer har kommit in med siffror för 2022

Nu har det börjat droppa in siffror för bolag i branschen fram till så sent som augusti 2022. Den gemensamma nämnaren är att omsättningen i stort sett är tillbaka eller överträffar den man hade före pandemin.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Clipper inleder samarbete med plattform för hållbarhets-ranking

Ämnen i artikeln: Clipper
Ämnen i artikeln: Clipper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Anklagad för sexuellt ofredande – lämnar NWGs styrelse och flera andra uppdrag

Ämnen i artikeln: NWG
Ämnen i artikeln: NWG
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Blåkläder partner till Handbolls-VM

Ämnen i artikeln: Blåkläder

Internationella Handbollsförbundet och Blåkläder har tecknat ett flerårigt avtal därBlåkläder blir officiell partner tillHandbolls-VM.

– Handbolls-VM har visat sig vara en unik möjlighet att aktivera vårt varumärke i ett sammanhang där många av våra kunder redan finns. Handboll är en ärlig, rolig och intensiv sport med en växande global gemenskap, och vi är därför mycket stolta över att ha inlett detta nära samarbete med den internationella organisationen bakom sporten, säger Peter Mönhage, Sverigechef på Blåkläder, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Blåkläder
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Blåkläder ett av 17 nya varumärken hos Unitedprofile

Ämnen i artikeln: BlåkläderUnitedprofile

Unitedprofile och Skydda fördjupar sitt samarbete, 17 nya workwear-varumärken och över 1.000 nya yrkepsprodukter lanseras på Unitedprofiles plattform.

Bland de varumärken som nu tillkommer finns bland annat Blåkläder, Björn Borg, och Zoll.Unitedprofile och Skydda började samarbeta i juni, något som sägs mottagits väl av kunderna och nu fördjupar man alltså det samarbetet.

– Med Skyddas kunskap om både säkerhet, produkter och slutanvändare garanterar vi att erbjuda ett heltäckande sortiment inom alla våra produktkategorier. Det innebär att ett urval av de bästa produkterna från respektive varumärke finns inom Skyddas utbud. Vi ser en stor potential i Unitedprofile som tjänst. Enkelheten består i att våra produkter når fler återförsäljare och i sin tur når fler slutkunder. Det gör att vi kan göra de svenska arbetsplatserna ännu säkrare, säger Johan Törnblad, vd för Skydda i Sverige AB.

Blåkläder hos Unitedprofile

Blåkläder är ett av de varumärken som Skydda nu lanserar. Alla återförsäljare som valt eller väljer att aktivera Skydda som leverantör får nu tillgång till ett brett utbud av arbetskläder via Unitedprofile. Blåkläder tillsammans med L.Brador lägger en stabil grund för detta, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

– Vi är väldigt nöjda med det fina samarbetet med Skydda och det är så positivt att de nu väljer att lägga i nästa växel. Vi vet att det här är en fantastisk nyhet bland våra återförsäljare, vilka nu är ännu ett steg närmare att bli totalleverantör till sina kunder, säger Jesper Löfgren, leverantörsansvarig på Unitedprofile.

Samtliga varumärken som Skydda nu introducerar är Blåkläder, Björn Borg, Zoll, Speedglas, Akla, Grundéns, MCS, Sterisol, Sulman, Suprabeam, Tychem, Tyvek, Adapt, Ansell, Dunlop och Ear.

Ämnen i artikeln: BlåkläderUnitedprofile
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Procurator öppnar ny butik i Sundsvall

Ämnen i artikeln: Procurator

Procurator öppnar den 13 december en ny butik iSundsvall trots ”en allt mer digitaliserad värld”.

Mikael Östbring med titeln Head of Stores berättar om bolagets satsning på ett större butiksnät.

Vi har ett brett och komplext sortiment som vi vill att våra kunder ska få ta del av på enklaste och bästa sätt. I butiken får kunden möjligheten att se produkten på nära håll och få en bra kundupplevelse. Produkter som exempelvis skor vill kunden gärna prova innan sitt beslut för att se till att de passar både arbetsmiljön och bäraren på bästa sätt, säger Mikael Östbring i ett pressmeddelande.

Hur ser du på butiksöppningen i Sundsvall?

– Precis som i resterande delar av den norrländska kusten växer Sundsvall som stad och ett större antal nya bolag inom industrin är på väg att etablera sig i området. Procurator vill vara en del i att hjälpa orten utvecklas i den takt som planeras. Vi ser det även som en stor möjlighet för oss att stärka vår fysiska närvaro för våra kunder i Sundsvall avslutar Östbring.

Ämnen i artikeln: Procurator
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nomineringarna öppna till Produktmediabiet

Ämnen i artikeln: SBPR

Tävlingen Produktmediabiet (tidigare Promotionbiet) tar nu emot nomineringar för årets upplaga. Pristutdelning kommer ske på branschfesten den 18 januari på Elite Stora Hotellet, Jönköping.

Det går att nominera i följande kategorier:

  • Årets Leverantör 2022
  • Årets Återförsäljare 2022
  • Årets Förädlare 2022
  • Årets Kampanj 2022
  • Årets Hållbarhetspris 2022

Nomineringen sker via mail till info@sbpr.se. Ange kategori i ämnesrutan på mailet. Alla nomineringar hanteras med sekretess och hanteras endast av juryn.

Nomineringar skall vara inne på info@sbpr.se senast 15/12 2022.

Ämnen i artikeln: SBPR
redaktionen@branschkoll.se
Annons