Kodak ska vinna de ungas hjärtan med hjälp av kläder
Kodak har släppt en brännhet kollektion i ett samarbete med modeföretaget 21 Forever.

(Bild: Kodak)
Kollektionen består av 26 unika och färgglada plagg med designinspiration hämtad från 90-talet och företagets gamla Nascar-team. Bland plaggen finns bland annat t-shirts, linnen, jackor, tjocktröjor och pikétröjor.
Målet med kollektionen är att vinna de yngres hjärtan för att kunna fortsätta vara ett relevant varumärke även i framtiden. Trots att bolagets kärnverksamhet har varit någorlunda diffus i konsumentledet sedan världen slutade använda kamerafilm för dryg 20 år sedan.
Dany Atkins som är varumärkesansvarig på Kodak hoppas företaget återigen ska kunna uppleva dess glansdagar, i ett uttalande säger hon:
– Min ambition är att åter göra Kodak till ett av världens mest välkända och omtyckta varumärken, skriver Vox.
Kollektionen som släpptes nu i september ska gå ut till över sexhundra 21 Forever-butiker runt om i världen. Än så länge finns dock kollektionen inte tillgäng i Europa, men ska enligt uppgift vara tillgänglig i Europa från och med 11 oktober.
Lärdomen här är att det går att modernisera ett varumärke på fler än ett sätt. Och att en klädkollektion kan vara ett utmärkt sätt att göra det på, speciellt om företaget inte vanligtvis förknippas med just kläder.
Mer information hittar du på Kodaks webbplats eller i Youtube-videon nedan.