Logga in

Klart med tre nya utbildningar för Brobygrafiska

29 april, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Brobygrafiska har fått tre nya vidareutbildningar beviljade av Myndigheten för yrkeshögskolan. Nämligen Hållbar varumärkesstrategi, Front-end designer samt UX-UI designer är de tre vidareutbildningarna som kommer att finnas med start i januari 2021 och augusti 2021.

Vidareutbildningarna är på 75 yh-poäng och kommer sträcka sig över 25 veckor. Utbildningarna kommer ske på distans med två träffat på plats i Sunne. Varje vidareutbildning har blivit beviljad 56 platser under 2021.

– Brobygrafiska planerade redan i augusti 2019 att satsa fler utbildningar på distans. Samarbete och resurser från Grafiska Företagens stipendiefond har möjliggjort satsningen. Myndighetens för Yrkeshögskolans beslut om korta utbildningar visade sig passa in på ett utmärkt sätt i vår strategi i att erbjuda våra branscher viktig kompetensförstärkning, säger Per Branzén, Verksamhetsansvarig, Brobygrafiska, i ett pressmeddelande.

Man uppger att det är samarbete med och resurser från Grafiska Företagens stipendiefond har möjliggjort satsningen.

Så här ska Messe Düsseldorf Covidsäkrar Drupa – ansiktsmask blir obligatorisk

(Bild: Drupa)

Drupa gör nu allt för att kunna genomföra mässan.

Heidelberg överger Drupa

Heidelberg ställer in sitt deltagande på Drupa nästa år.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)