Logga in

Klart med tre nya utbildningar för Brobygrafiska

29 april, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Brobygrafiska har fått tre nya vidareutbildningar beviljade av Myndigheten för yrkeshögskolan. Nämligen Hållbar varumärkesstrategi, Front-end designer samt UX-UI designer är de tre vidareutbildningarna som kommer att finnas med start i januari 2021 och augusti 2021.

Vidareutbildningarna är på 75 yh-poäng och kommer sträcka sig över 25 veckor. Utbildningarna kommer ske på distans med två träffat på plats i Sunne. Varje vidareutbildning har blivit beviljad 56 platser under 2021.

– Brobygrafiska planerade redan i augusti 2019 att satsa fler utbildningar på distans. Samarbete och resurser från Grafiska Företagens stipendiefond har möjliggjort satsningen. Myndighetens för Yrkeshögskolans beslut om korta utbildningar visade sig passa in på ett utmärkt sätt i vår strategi i att erbjuda våra branscher viktig kompetensförstärkning, säger Per Branzén, Verksamhetsansvarig, Brobygrafiska, i ett pressmeddelande.

Man uppger att det är samarbete med och resurser från Grafiska Företagens stipendiefond har möjliggjort satsningen.

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.

Lanserar nytt påkostat inredningsmagasin – TMG Sthlm står för trycket

Tidigare chefredaktör för tidningen Residence, Hanna Nova Beatrice, lanserar inredningstidningen The New Era Magazine.

20 nya HP Indigo i Norden under 2020 – så här har volymerna utvecklats

Johan Gustafsson och Johan Lidström på Visutech.

Visutech, som säljer HP Indigo i Norden, rapporterar om utvecklingen under Coronaåret. 20 nya pressar är hittills sålda i Norden i år och volymerna är på väg tillbaka för civiltryckerierna.