Kivra söker Art Director

Om Kivra

Idén bakom Kivra är att med digital post göra det enklare både för de som skickar och tar emot post. Och samtidigt bidra till en mer hållbar värld. De senaste åtta åren har vi gått från att vara en digital brevlåda till att erbjuda mer än så. Målsättningen är fortfarande densamma. Att skapa smidiga och hållbara lösningar som alla tjänar på.

Vi söker

Vi söker en jordnära och lyhörd person, med stort engagemang och skicklighet som kan driva och utveckla Kivras kommunikationskoncept. Du är formstark och känner dig trygg med allt från omfattande designkoncept och varumärkesstärkande kommunikation, till säljmaterial och presentationer. Du kommer att arbeta tillsammans med en copywriter, och bygga vårt inhouse team som kommer vara en viktig del av vår marknadsavdelning. Du arbetar främst med marknad- och säljavdelningen som beställare. 

Vi tror att du är full av idéer. Du har erfarenhet av att paketera och formge i olika kanaler, allt från kortare filmer och animationer till print och digitalt. Du kommer att ansvara för att Kivras varumärke används på rätt sätt i alla kanaler. Vi tror att du har arbetat med liknande ansvar, på byrå eller inhouse. Du kommer att vara en del av ett nyformat, snabbxävande marknadsteam och vara med och bygga ett av Sverige viktigaste varumärken.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons