Halmstad

Kents söker Relationsdriven säljare

Relationsdriven säljare med projekt- och kundansvar för Kents New Wave Profile i Halmstad

Kents söker nu dig som drivs av nära kundrelationer, goda resultat och som vill vara med i vårt framgångsrika team och bidra till vår fortsatta tillväxtresa!

Om oss
Vi på Kents är ledande i vår region inom arbetskläder, profilkläder och presentreklam och servar dagligen små och stora företag samt kommuner, föreningar och organisationer Vi ingår i New Wave Profile som är Skandinaviens största kedja inom profil, med över 20 års erfarenhet av att profilera företag och varumärken.

Arbetsbeskrivning
Som Innesäljare hos Kents har du en viktig roll att vara med och utveckla våra kunders affärer och varumärke, samt identifiera och se över kundens framtida behov. Du kommer ha ett viktigt ansvar för hela processen, från offert till leverans, med flera projekt pågående parallellt. En central del i arbetet är att bygga samt bibehålla långsiktiga relationer med våra kunder. Vår verksamhet har högt kvalitetsfokus, starkt miljömedvetande och väl inarbetade inköpskanaler vilket resulterar i proffsighet och hög kundnöjdhet.

Är du redo att arbeta med följande:

  • Kundkontakt, försäljning, bearbetning av både nya och befintliga kunder
  • Kundbesök
  • Idéskisser tillsammans med våra grafiker
  • Korrekturhantering
  • Offerering
  • Inköp och leveransbevakning

Din profil
Vi söker dig som har en hög affärsmässighet, stort engagemang och motiveras av utmaningar. Du vet vilken säljinsats som krävs för att nå framgång och du är bra på att vårda relationer och inge förtroende. Du är en god lagspelare samtidigt som du trivs att arbeta med stort eget ansvar i ett högt tempo.

Branscherfarenhet inom profilmedia/produktmedia som säljare alternativt innesälj är meriterande. Körkort krävs, samt goda kunskaper i både tal och skrift i såväl svenska som engelska. Du är även en van användare av telefon och dator som dina främsta arbetsverktyg. Vill du bli en viktig del i vår verksamhet och utvecklas tillsammans med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Maila gärna CV samt personligt brev till: ansokan@kents.se
Rekrytering sker löpande.

Anställningsform: Tillsvidare
Anställningens omfattning: Heltid
Löneform: Rak månadslön
Arbetstid: Dagtid enl ÖK

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons