KB Media i rekordprojekt för Studieförbundet

4_gringos_2hh_V

Fredrik Lundh, projektledare på KB Media, Joachim Lindqvist och Reine Johansson på Studieförbundet och Lasse Sandberg, vd och ägare på KB Media

I ett unikt samarbete har KB Media hjälpt Studieförbundet/Vuxenskolan i Halland med framtagningen av två böcker som dokumenterar 10.000 gods och gårdar i Halland.

Den omfattande sammanställningen av projektet ”2 hektar Halland” kunde slutföras betydligt snabbare än beräknat – på mindre än ett års tid – med hjälp av en it-lösning från KB Media.

– Tack vare KB Media fick vi tillgång till digitala arbetsmetoder, som gjorde att vi kunde genomföra projektet på rekordtid, säger Reine Johansson, projektledare på Studieförbundet Vuxenskolan. KB Media skapade en internetbaserad databaslösning som exakt infriade vårt önskemål när det gällde insamling av fakta för dokumentation.

Annons

BOK_Vinjett_IMG_7478

Resultatet blev en sammanställning av Hallands gods och gårdar i två volymer.

Merparten av de återkopplingar och svar samt uppgifter som legat till grund för kartläggningen inhämtades via ett webbaserat verktyg som tagits fram av KB Media i Halmstad.

Svarsfrekvensen för datainsamlingen blev väldigt hög – tre av fyra gods- och gårdsägare gav respons genom webbverktyget.

– Samarbetet med Studieförbundet är ett utmärkt exempel på hur bra det kan bli när när vi kommer nära kunden, förstår behoven, och kan använda vår kreativitet för att ta fram en bra lösning som mynnar ut i ett mycket lyckat resultat, säger Lasse Sandberg, vd på KB Media i en kommentar.

Projektet resulterade i två böcker som beskriver de tusentals gårdarna i Halland.

Annons

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons