Kaplan Guldnyckelns nya huvudsponsor: Tar hit guru inom dagligvaruhandeln

Tescos förre vd Terry Leahy - huvudtalare på Guldnyckeln 2013

En av världens mest inflytelserika visionärer inom detalj- och dagligvaruhandeln blir årets huvudtalare på Guldnyckeln – vilket möjliggörs genom att Kaplan RM går in som ny huvudsponsor till tävlingen – skriver Swedma i ett pressmeddelande. – Tescos förre vd Terry Leahy var ledande i handelns tjänsterevolution på 00-talet och är nu en tongivande missionär för loyalty management och…

En av världens mest inflytelserika visionärer inom detalj- och dagligvaruhandeln blir årets huvudtalare på Guldnyckeln – vilket möjliggörs genom att Kaplan RM går in som ny huvudsponsor till tävlingen – skriver Swedma i ett pressmeddelande.

– Tescos förre vd Terry Leahy var ledande i handelns tjänsterevolution på 00-talet och är nu en tongivande missionär för loyalty management och den 21 mars står han på scen vid Guldnyckeln i Stockholm, säger Eva-Lotta Laurin, vd för Swedma.

Terry Leahy, är hyllad världen över för det banbrytande arbete han utfört under sina 14 år som koncernchef för den brittiska dagligvarukedjan Tesco, i dag världens näst största detaljhandelsföretag. Tesco är en så lyckad framgångssaga att Terry Leahy har adlats för sitt arbete.

– Vi vill lyfta frågan om lönsamma kundrelationer till den nivå där den hör hemma – högst upp i företagens organisationer och ledningsgrupper. Att då tillsammans med Guldnyckeln kunna erbjuda sir Terry Leahy som huvudtalare, med efterföljande paneldebatt i vilken han kommer delta, är väldigt spännande, säger Johan Nordenström, vd för Kaplan RM i ett pressmeddelande.

Annons

Varslen mer än tredubblades i januari

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd på Vista

En av, om inte, världens största POD-aktör har fått en ny vd, det är Florian Baumgartner som blir vd för Cimpress ”Vista division”, där bland annat flaggskeppet Vista (tidigare Vistaprint) ingår.

Bolagets grundare Robert Keane som varit vd för rubbet sedan 2019 kommer fortsatt var vd och styrelseordförande för moderbolaget Cimpress.

Cimpress där Vista och en rad andra varumärken till ingår, exempelvis Easyflyer och Build A Sign, omsatte globalt på koncernnivå 1,55 miljarder dollar motsvarande 16,2 miljarder svenska kronor på helåret 2022, skriver ASI.

Men trots stark försäljning så har bolaget kämpat lite med lönsamheten, men man är dock optimistiska för framtiden och grundare och styrelseordförande Keane säger att:

– De investeringar vi gjort de senaste åren har gett oss talang, kapacitet och konkurrensfördelar som kraftigt ökar värdet vi levererar till kund. Stark försäljning och lönsamhet väntar framöver, framförallt 2024 tror vi starkt på.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så rörde det sig bland New Wave Profiles medlemmar 2022

Ämnen i artikeln: New Wave Profile
Ämnen i artikeln: New Wave Profile
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rekordmånga konkurser i januari – ökning med över 50 procent

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gör succé med golfbollar – från botten till toppen

golfboll
redaktionen@branschkoll.se
Annons

IDÉ i nytt avtal med stor norsk organisation

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se
Annons

All time high för Hudikprofil – inledde 12 samarbeten med det lokala föreningslivet

Ämnen i artikeln: Hudikprofil
Ämnen i artikeln: Hudikprofil
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Välkommen till nya Branschtorget

En plats för alla i branschen att hitta inspiration och nyheter kring material, maskiner, mjukvara och utbildningar för grafisk produktion.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Roland DG utökar med sex nya modeller i Truevis-serien

Har nu tre olika bläck – och en helt ny 64-tums skrivare.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Specialpappers-tillverkare ansöker om konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]