Kapero söker Managementkonsult

Om jobbet

Vill du vara med och utveckla Nordens och Europas största mediahus, marknads- och kommunikationsavdelningar? Vill du vara med och forma kreativa organisationer till att få ut sin fulla affärspotential. Går du igång på att hitta enkla smarta lösningar som skapar kvalitativa och effektiva processer. Vill du jobba på ett konsultbolag där engagemang, kvalitet, dialog med kund och leverans alltid är i fokus. Begrepp som ”land and expand”, ”tidredovisning” och ”facetime” är bannlysta.

Om tjänsten/”vad vi erbjuder”

Du kommer att arbeta med högt uppsatta uppdragsgivare på några av Europas mest spännande bolag. Du får mycket eget ansvar, men kommer aldrig arbeta ensam.

Våra kundprojekt består av små team om 2-3 konsulter som arbetar tätt med uppdragsgivaren genom hela förändringsresan – från djupintervjuer och dataanalys via facilitetering av workshops inom strategi-, organisations- och processutveckling till implementering, kvalitetssäkring och uppföljning.

Vi arbetar i tydligt definierade projekt med fasta priser. För dig som konsult innebär det att du slipper tidredovisning – du kan fokusera helt på kvalitet och leverans. Ungefär hälften av arbetet sker på plats hos kund medan andra halvan består av analys, förberedelser och kreativa diskussioner inom teamet.

På Kapero får du kollegor som brinner för sitt jobb, gillar att arbeta tillsammans och där vi utmanar varandra. Vår kultur präglas av nära samarbeten, transparens och prestigelöshet där du har stora möjligheter att påverka och bidra. Samtidigt har vi ingen övertidskultur och är noga med att prioritera familj, fritid och återhämtning.Vem är du?

Vi letar efter dig som med nyfikenhet, analytisk förmåga och engagemang skapar förtroende och genomförandekraft i en organisation.

• Du är bra på att pedagogisera, presentera analys och konceptualisera lösningar.

• Du är en ansvarstagande lagspelare som kan vara självgående när det behövs.

• Du har en god förmåga att planera och driva större analys- och förändringsprojekt

• Du är van att analysera data och finansiell information i Excel.

• Du är bra på att i workshopform tillsammans med kunden utarbeta arbetssätt och lösningar.

• Du har duktig på att bygga relationer och har en god affärsförståelse

Du har tidigare erfarenheter av organisations-, process- och strategiutveckling inom media, marknadsföring, kommunikation, e-handel, konsumentinsikt eller liknande.

Du är troligen civilingenjör inom medieteknik eller industriell ekonomi alternativt civilekonom med inriktning på marknadsföring.

Vi söker dig som har 3-7 års relevant erfarenhet, men tveka inte att söka även om din erfarenhet är kortare – vi letar även efter dig!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons