Print Next 19: ”Så här tänker nästa generations företagare i branschen”
Nystartade företaget Creative Promotion är nu klara för att stå på scen under Print Next 19 den 7 maj i Stockholm. Så även Cecilia Grahn Nyd från MEC-Gruppen.
Tillsammans ska de utgöra den portion av Print Next som fokuserar på produktmedia. Men också nyföretagande i en spännande del av grafisk bransch.
Denna del av branschen tar allt mer för sig inom trycksaker och hur traditionella tryckerier går andra hållet. Print Next samlar branschen och kommer att kunna inspireras av unga företagare i en snabbt utvecklande del av branschen.
Creative Promotions är ett UF-företag och drivs av gymnasielever och de ska hålla i ett seminarium som heter ”Start-up: Så här tänker nästa generations företagare i branschen”. Bolaget har fått en riktig kanonstart på sitt företagande och har omnämnts i flera artiklar. Bland deras kunder finns Apotea och Swedbank. Läs mer om Creative Promotion här.
Branschprofil delar med sig av kunskap
Cecilia Grahn Nyd är vice vd på MEC-Gruppen och sitter med i branschorganisationen SPBR. Hon är expert på produktmedia med över 20 års erfarenhet och har varit med och tagit fram en omfattande rapport om hur effektivt produktmedia är som marknadsföringskanal. Cecilias seminarium ”Produktmedia för 8 miljarder – en väg till framtida intäkter” kommer handla om hur det går att använda produktmedia för att skapa mervärde och generera försäljning.
–> Läs mer: Allt du behöver veta om Print Next 19
Branschkoll är genom Grafkom med och arrangerar Print Next.