Justnu köper centralt Stockholmstryckeri

Roy Blom och Martin Ghaoui framför M-Kopia.
Roy Blom och Martin Ghaoui framför M-Kopia. Pressbild

”Ett litet grafiskt center, riktigt nära våra kunder”.

M-Kopia, beläget på Malmskillnadsgatan i centrala Stockholm, omvandlas till en Justnu-enhet och får det nya namnet ”Justnu Norrmalm”.

– Stockholm är ett av våra viktigaste områden och vi befäster genom detta förvärv Justnu:s position som den enda tryckerikedjan i centrala Stockholm, säger Justnu:s vd Martin Ghaoui, i ett pressmeddelande.

Tar över personal

Tryckerikedjan tar över både personalen och verksamheten, medan M-Kopias ägare, Roy Blom, går i pension.

– Det viktigaste för mig är att mitt livsverk får leva vidare, att personalen trivs och får fortsätta, samt att kunder kan fortsätta få sina produkter och service precis som vanligt. Sedan känns det bra att det är ett stabilt och välkänt företag som Justnu som har förvärvat M-Kopia. Jag vet att de alltid sätter kunden först och därför känns det tryggt att informera mina kunder om vilka det är som tagit över, säger Roy Blom i en kommentar.

Annons

Grafiskt center nära kunder

Under Justnu:s paraply kan M-Kopia utvecklas till en komplett trycksaksleverantör mitt i hjärtat av Stockholm, enligt Martin Ghaoui. Han säger att erbjudandet till befintliga kunder kommer att öka och framöver innehålla allt från trycksaker och grafisk formgivning till profil- och textilprodukter.

– Ett litet grafiskt center, riktigt nära våra kunder, som kan leverera snabbt och ge personlig service.

”Kommer fortsätta expandera”

Han säger vidare att det är glädjande att träffa duktiga företagare som Roy Blom:

– Han har drivit M-Kopia på ett föredömligt sätt vilket påverkat hela affären positivt. Vår målsättning är att vara nära våra kunder överallt, vi är Sveriges lokala tryckeri och vi kommer att fortsätta expandera, vi välkomnar därför alla tryckeriägare som är intresserade av att bli en del av Justnu att kontakta oss, säger Martin Ghaoui.

M-Kopia hade, enligt bokslutet som stängde i april 2023, en omsättning på 5,1 (3,3) miljoner kronor och cirka fyra anställda.

Annons

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons