Logga in

Justnu-ägare köper broker – nybildade Brover Group gör sitt första förvärv

06 mars, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Alldeles nyligen skrev vi om att Brover Group bildats ur Justnus moderbolag som ett investment-bolag i grafisk bransch. Nu annonserar bolaget sitt första förvärv. 

Brover Group har förvärvat Printer.se som uteslutande sysslar med broker-verksamhet och som förutom trycksaker är stora inom produktmedia. Det här är Brover Group och således Justnus första stora kliv in på e-handelsmarknaden för trycksaker.

Läs mer: Justnu-ägarna skapar grafiskt investmentbolag

Printer.se ägdes innan förvärvet av contentbyrån Glory Days, bolagets vd är Johan Stighagen och han kommer sitta kvar på sin post och förbli delägare i Printer.se.

– Johan och Glory Days har på bara fem år byggt upp ett fint bolag med nästan 20 miljoner kronor  i omsättning, det är ett modernt företag med stor utvecklingspotential, säger Jan Veres, koncernchef för Brover Group, i ett pressmeddelande.

– Vi har nått en nivå med Printer där vi behöver en bättre struktur och affärsmässig tillväxt. Den branschkunskap och det utvecklade företagstänk som Brover Group besitter är precis vad Printer behöver för att kunna ta nästa steg i vår tillväxtplan säger, Printers vd Johan Stighagen.

På bilden syns: Oscar Johansson, Glory Days, Johan Stighagen, Printer, Jan Veres, Brover Group och Peter Veres, Brover Group.

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.