Jung von Matt och BMW/MINI vinner 2 Guldägg

Jung von Matt och BMW/MINI knep årets Guldägg i kategorin Event och Interaktivt med ”MINI Getaway Stockholm 2010”.

– Vi har levt med kampanjen genom hela genomförandet. Vi har fått mycket positiv respons och har haft det lite på känn att det skulle kunna gå bra ikväll. Känns verkligen jättekul, säger Fredrik Ellsäter, Jung Von Matt.

– Detta är kärnkategorin för kampanjen som sådan. Jag är fascinerad över att snittiden för dem som spelade är över 5 timmar. Apropå att interagera med ett varumärke, säger Fredrik Ellsäter, Jung von Matt.

Motivering 1:
Kategorin Event belönar bidrag som har det fysiska mötet mellan avsändare och målgrupp i centrum. Dock inte i år. I år belönas istället ett bidrag som premierar motsatsen. En idé som förvandlade avsändaren till något eftersträvansvärt och målgruppen till reklampelare som gjorde sitt bästa för att springa så långt ifrån varandra som möjligt.

Motivering 2:
Ett ambitiöst projekt med en uppsjö rörliga delar som skickligt samordnats till en upplevelse som utmanar både kropp och knopp. Denna kampanj tar interaktiv reklam minst tusen steg framåt. Bokstavligen.

Guldägg 2011 kategori Event:

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: MINI Getaway Stockholm 2010 Uppdragsgivare: BMW/MINI Art Director: Daniel Wahlgren Copywriter: Magnus Andersson, Erik Wingfors Creative Director: Johan Jäger Mediastrateg: Stefan Zetterberg/Carat Originalare: Jon Palmqvist Planner: Leon Phang Produktionsledare: Ida Modin Projektledare: Jan Casserlöv Visualizer/Produktionsdesigner: Daniel Forero Digitalbyrå: Monterosa, Suddenly Mediebyrå: Carat PR-byrå: Domingo PR Produktionsbolag: Duoblau Reklambyrå: Jung von Matt

 

Stampen lanserar marknadschefsindex

Stampen, företaget som bland annat äger V-tab, lanserar ett marknadschefsindex där deltagarna är 250 marknadschefer på företag som omsätter mer än en miljard kronor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rabattkuponger på nätet utmanar tv och print

Ämnen i artikeln: internetmarknadsföring
Ämnen i artikeln: internetmarknadsföring
redaktionen@branschkoll.se
Annons

DR fortsätter att öka kraftigt

Ämnen i artikeln: Medieinvesteringar

I februari ökade DR med 33 procent i Mediebyråernas mätning. Hittills i år har DR gått upp med 44 procent jämfört med 2010. Siffrorna gäller endast för den reklam som mediebyråerna, som är medlemmar i Sveriges Mediebyråer, har förmedlat.

Det är bara Radio och tv som ökar mer än DR. Investeringar i internetbaserad reklam sjönk med 13 procent i februari men hittills i år har internet ökat med 7 procent jämfört med föregående år.

Ta del av hela resultatet.

Ämnen i artikeln: Medieinvesteringar
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Facebooks ”DR-funktion” lanseras i Sveirge under våren

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Adobe lanserar Flash-”dödare”

Ämnen i artikeln: AdobeFlashHTML5
Ämnen i artikeln: AdobeFlashHTML5
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Katastrofen i Japan påverkar även pappersindustrin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bording visar ”Händelsestyrd reaktion” på marknadsförings- mässa

Ämnen i artikeln: Bording

På veckans kombinerade IT- och marknadsföringsmässor i Kista utanför Stockholm handlar det mesta om Cloud computing, e-handel, crm och sociala medier. Men också mycket kretsar kring den

Ämnen i artikeln: Bording
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Internaktiv tidningsannons får färg

Ämnen i artikeln: Power of print

Företaget Shikun & Binui Solaria jobbar med förnybar energi i Israel och reklambyrån Saatchi & Saatchi har gjort en annons för dem som är svartvit i tidningen men när den hålls upp mot solen får den färg och ytterligare text syns för läsaren.

Färgen är tryckt på baksidan och den lyser igenom papperet när den hålls upp mot ljuset. En nackdel är att annonsören också måste köpa baksidan på tidningssidan för att ha med annonsen i en tidning. Men en kul idé att involvera läsarna. Titta på filmen för att se effekten.

ARVE Error: need id and provider
Ämnen i artikeln: Power of print
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svårt med koncentrationen vid digital läsning

Ämnen i artikeln: iPad
Ämnen i artikeln: iPad
redaktionen@branschkoll.se
Annons

1,5 miljoner svenska använder inte internet

Ämnen i artikeln: InternetMediestatistik

Enligt internetstatistik.se finns det ungefär 1,5 miljoner ”icke-användare” av internet i Sverige, det vill säga människor som säger sig använda internet aldrig eller mycket sällan.

Ämnen i artikeln: InternetMediestatistik
redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]