Jung von Matt och BMW/MINI vinner 2 Guldägg

Jung von Matt och BMW/MINI knep årets Guldägg i kategorin Event och Interaktivt med ”MINI Getaway Stockholm 2010”.

– Vi har levt med kampanjen genom hela genomförandet. Vi har fått mycket positiv respons och har haft det lite på känn att det skulle kunna gå bra ikväll. Känns verkligen jättekul, säger Fredrik Ellsäter, Jung Von Matt.

– Detta är kärnkategorin för kampanjen som sådan. Jag är fascinerad över att snittiden för dem som spelade är över 5 timmar. Apropå att interagera med ett varumärke, säger Fredrik Ellsäter, Jung von Matt.

Motivering 1:
Kategorin Event belönar bidrag som har det fysiska mötet mellan avsändare och målgrupp i centrum. Dock inte i år. I år belönas istället ett bidrag som premierar motsatsen. En idé som förvandlade avsändaren till något eftersträvansvärt och målgruppen till reklampelare som gjorde sitt bästa för att springa så långt ifrån varandra som möjligt.

Motivering 2:
Ett ambitiöst projekt med en uppsjö rörliga delar som skickligt samordnats till en upplevelse som utmanar både kropp och knopp. Denna kampanj tar interaktiv reklam minst tusen steg framåt. Bokstavligen.

Guldägg 2011 kategori Event:

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: MINI Getaway Stockholm 2010 Uppdragsgivare: BMW/MINI Art Director: Daniel Wahlgren Copywriter: Magnus Andersson, Erik Wingfors Creative Director: Johan Jäger Mediastrateg: Stefan Zetterberg/Carat Originalare: Jon Palmqvist Planner: Leon Phang Produktionsledare: Ida Modin Projektledare: Jan Casserlöv Visualizer/Produktionsdesigner: Daniel Forero Digitalbyrå: Monterosa, Suddenly Mediebyrå: Carat PR-byrå: Domingo PR Produktionsbolag: Duoblau Reklambyrå: Jung von Matt

 

Varslen mer än tredubblades i januari

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd på Vista

En av, om inte, världens största POD-aktör har fått en ny vd, det är Florian Baumgartner som blir vd för Cimpress ”Vista division”, där bland annat flaggskeppet Vista (tidigare Vistaprint) ingår.

Bolagets grundare Robert Keane som varit vd för rubbet sedan 2019 kommer fortsatt var vd och styrelseordförande för moderbolaget Cimpress.

Cimpress där Vista och en rad andra varumärken till ingår, exempelvis Easyflyer och Build A Sign, omsatte globalt på koncernnivå 1,55 miljarder dollar motsvarande 16,2 miljarder svenska kronor på helåret 2022, skriver ASI.

Men trots stark försäljning så har bolaget kämpat lite med lönsamheten, men man är dock optimistiska för framtiden och grundare och styrelseordförande Keane säger att:

– De investeringar vi gjort de senaste åren har gett oss talang, kapacitet och konkurrensfördelar som kraftigt ökar värdet vi levererar till kund. Stark försäljning och lönsamhet väntar framöver, framförallt 2024 tror vi starkt på.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så rörde det sig bland New Wave Profiles medlemmar 2022

Ämnen i artikeln: New Wave Profile
Ämnen i artikeln: New Wave Profile
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rekordmånga konkurser i januari – ökning med över 50 procent

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gör succé med golfbollar – från botten till toppen

golfboll
redaktionen@branschkoll.se
Annons

IDÉ i nytt avtal med stor norsk organisation

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se
Annons

All time high för Hudikprofil – inledde 12 samarbeten med det lokala föreningslivet

Ämnen i artikeln: Hudikprofil
Ämnen i artikeln: Hudikprofil
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Välkommen till nya Branschtorget

En plats för alla i branschen att hitta inspiration och nyheter kring material, maskiner, mjukvara och utbildningar för grafisk produktion.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Roland DG utökar med sex nya modeller i Truevis-serien

Har nu tre olika bläck – och en helt ny 64-tums skrivare.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Specialpappers-tillverkare ansöker om konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]