Upplands Väsby

Jobman Workwear söker Innesäljare

Jobman växer och vi söker Innesäljare!

Vill du göra skillnad?

Drivs du av service och försäljning? Är du en vinnarskalle? Vill du vara endel av Jobmans expansiva resa? Då kanske du är den vi söker! Vi söker nu innesäljare till vårt säljkontor i Upplands Väsby.

Vad kommer du att göra?

Du ansvarar för att ge marknadens bästa sälj/kundservice till Jobmans kunder.

Det sköts affärsmässigt genom rådgivning och högsta servicegrad.

Som innesäljare är du ansiktet utåt för Jobman. Du kommer att arbeta mot både befintliga och nya kunder varje dag via telefon, mejl, teams eller chatten.

Kunderna representerar en mångfald av olika kategorityper, storlekar av kunder/ återförsäljare från egenföretagaren till stora kedjor och agenturer i våra olika exportländer. Du kommer ha egna kunder och budgetansvar. Ditt jobb är att vägleda kunderna att navigera i vårt breda sortiment och tjänsteutbud.

Du skapar säljmöjligheter genom att ex. marknadsföra aktuella erbjudanden via digitala kanaler och tar ansvar för att dina kunder varje vecka har tillgång till det som de behöver för att optimera sin försäljning mot slutkund. Du jobbar ständigt för att marknadsföra Jobman mot slutkund och hitta leads till dina återförsäljare.

Vad söker vi hos dig?

Du har ett stort driv och hög servicekänsla – i kombination med administrativa färdigheter och förmågan att arbeta med smarta digitala hjälpmedel. För att vara effektiv i den här rollen krävs ett gott affärsmannaskap, analytisk förmåga och det är bra om du har lätt för att lära dig nya saker. Hos oss bidrar alla till att helheten ska bli så bra som möjligt. Vi krånglar inte till det och håller vad vi lovar. Det ställer krav på din förmåga att ha ordning i vardagen och att du håller tidsramar och lägger upp jobbet på ett effektivt sätt. Du anpassar dig och håller humöret uppe när allt kanske inte går som på räls. Hos oss pratar vi med varandra och är tydliga i vår feedback. På så vis bygger och vårdar vi långsiktiga professionella relationer, med varandra och med kunderna.

För att lyckas i rollen tror vi att du är:

• Bra på att bygga och vårda långsiktiga professionella relationer

• Säljinriktad med ett gott affärsmannaskap

• Siffersinne och lätt för att lära nytt

Du behöver också:

• Ha slutförd gymnasie- eller yrkesutbildning

• Ha erfarenhet från försäljning och kundservice

• Kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

• Erfarenhet från att jobbat med yrkeskläder/personligt skydd

• Erfarenhet från att jobbat med automatiserad marknadsbearbetning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

De får stöd för att utveckla PFAS- och plastfria livsmedelsförpackningar

Vinnova går in med pengar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens förpackning ska utnyttja naturens uppfinningsrikedom

It’s a Wild Life! Det är dags för Pida och i år ska deltagarna hämta inspiration från naturen.

It’s a Wild Life! är temat för Billerudkorsnäs designtävling Pida 2022, där 350 designelever från sju länder gör sitt bästa för att inspirera och imponera med egna tolkningar av vad förpackningsdesign kan lära av naturen.

Pidas idé är att lyfta fram unga, nytänkande talanger för att främja hela förpackningsindustrins utveckling.

It’s a Wild Life är ett tema som uppmuntrar deltagarna att utforska naturens egen uppfinningsrikedom, säger Anders Gathu, Marketing Manager Cartonboard på Billerudkorsnäs som arrangerar Pida. De får hitta egna sätt att använda sig av de vackra och sinnrika lösningar som finns överallt i naturen när det gäller former, mönster, funktioner och hållbarhet.

Packaging Impact Design Award (PIDA) har sedan starten 2005 engagerat tusentals designelever över hela världen. Lokala event kommer att ske under maj och juni och en internationell vinnare kommer att krönas vid den förpackningsmässan Luxe Pack Monaco den 3 oktober 2022.

Mer information om Pida 2022 finns här.

– Vi skapade PIDA för att röra om i grytan och utmana inom förpackningsbranschen, säger Lena Dahlberg, Manager Application Development Paperboard på BillerudKorsnäs. Och det tycker vi att vi lyckats med. PIDA är en frisk fläkt för hela branschen, och eleverna överträffar sig själva år efter år, säger hon i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pacson rekryterar nyckelpersoner inom hållbarhet

Sedan några veckor tillbaka är Henric Wahlgren och Henri Waher på plats hos på Pacson.

Henric kommer senast från en tjänst som projektledare hållbar utveckling på Södra Munksjön Utveckling och blir ny hållbarhetsstrateg hos Pacson.

Henri rekryterades från AW technologies där han varit projektledare kvalitetsutveckling och går in i en roll som kvalitetsansvarig på Pacson, enligt ett linkedininlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finsk förpackningstryckare investerar i tiofärgare

En tiofärgs flexopress med 1.600 mm bredd.

redaktionen@branschkoll.se
Annons