Internaktiv tidningsannons får färg


Företaget Shikun & Binui Solaria jobbar med förnybar energi i Israel och reklambyrån Saatchi & Saatchi har gjort en annons för dem som är svartvit i tidningen men när den hålls upp mot solen får den färg och ytterligare text syns för läsaren.
Färgen är tryckt på baksidan och den lyser igenom papperet när den hålls upp mot ljuset. En nackdel är att annonsören också måste köpa baksidan på tidningssidan för att ha med annonsen i en tidning. Men en kul idé att involvera läsarna. Titta på filmen för att se effekten.
ARVE Error: need id and providerInköpare på Telia sparkas efter privat lån från grafisk leverantör

Förfalskningshärva i tryckeriupphandling

Manroland i England i konkurs

Prinfo Sundsvall startar kommunikationsbyrå

Guldägget får ny digital kategori

Inlämningen av bidrag till Guldägget startar på fredag. I år får tävlingen en fjortonde kategori för mobila kampanjer. Dessutom byter två kategorier namn.
I Mobilkategorin kommer kampanjer som innefattar nedladdningsbara applikationer samt sajter som utvecklats för handhållna enheter såsom smartphones och läsplattor att belönas. Även sms- och mmsbaserade kampanjer ingår i kategorin. Mobila kampanjer har tidigare skickats in i kategori Interaktivt.
Två andra förändringar görs också när kategori Interaktivt byter namn till Digitalt och Media till Alternativa Media.
I och med det har Guldägget 14 kategorier:
- Alternativa Media
- Design
- Digitalt
- Direkt
- Event
- Film
- Integrerat
- Mobilt
- PR
- Produktion
- Radio
- Tidningsannonsering
- Titan
- Utomhus