Internaktiv tidningsannons får färg

Företaget Shikun & Binui Solaria jobbar med förnybar energi i Israel och reklambyrån Saatchi & Saatchi har gjort en annons för dem som är svartvit i tidningen men när den hålls upp mot solen får den färg och ytterligare text syns för läsaren.

Färgen är tryckt på baksidan och den lyser igenom papperet när den hålls upp mot ljuset. En nackdel är att annonsören också måste köpa baksidan på tidningssidan för att ha med annonsen i en tidning. Men en kul idé att involvera läsarna. Titta på filmen för att se effekten.

ARVE Error: need id and provider

Annons

Magasins ägare fortsätter göra förvärv – nu ett inredningsföretag

design inredning midaq
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska leverera presentkort till Göteborgs grundskoleförvaltning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte på TM Kontor & Reklam

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vingas hållbarhetschef lämnar – söker sin efterträdare

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De 10 största promo-nyheterna i USA 2021

redaktionen@branschkoll.se
Annons

100.000 snabbtest om dagen från Apotea

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Plato Group förvärvar leverantör med fokus på hållbarhet

En stor leverantör köper en mindre för att få tillgång till deras kunskap och produkt-utbud inom hållbarhet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Signcom anställer Ted Arnesson

Signcom har anställt Ted Arnesson Key Account Manager. Han har stor branscherfarenhet från bland andra Cadorit och Paperlinx och kommer senast från Antalis.

– Med över 30 års erfarenhet inom både material och maskiner har jag byggt upp en kunskapsbank som jag hoppas och tror ska komma väl till pass. Att med Signcoms breda sortiment kunna erbjuda riktigt bra helhetslösningar blir extra roligt, säger Ted.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finska pappers-strejken förlängs till den 19 februari

Idag meddelade parterna i den finska pappersstrejken att man inte har kommit i mål med förhandlingarna och att strejken nu förlängs och kan pågå fram till den 19 februari.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt datum i april för Sign&Print Scandinavia

Den grafiska mässan Sign&Print Scandinavia blir den 5-7 april 2022.

Det vari i förra veckan som man beslutade att skjuta upp mässan som skulle ha gått i februari. Den ökade smittspridningen och nya restriktioner från myndigheterna låg bakom beslutet att ställa in.

Efter dagens besked om lättnader i restriktionerna har man beslutat om att köra mässan redan i april.

På mässan kommer en lång rad aktörer i den grafiska branschen att ställa ut. Mest maskin- och materialleverantörer men också tryckerier som H-Tryck, Lasertryk och Nilssons Tryckeri.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]