Logga in

Inkish.tv: Norska ”informationsproducenten” 07 Media om sin roll som rådgivare

25 augusti, 2016 | Av: Branschkoll | Dela:

Håvard Grjotheim, vd för 07 Media i Norge, berättar för Inkish.tv om sin verksamhet, hur man jobbar med rådgivning inom kommunikation och om hur den grafiska branschens ska kunna utvecklas på ett positivt sätt.

Han berättar också om vikten av att ha en stor verksamhet för att kunna satsa framåt och utvecklas inom nya områden.

Det område som växer, och som är mest lönsamt, för 07 är där man kan kombinera tjänster från olika områden som tryck, design och content marketing, berättar Håvard.

Kunderna ser allt mer fördelarna med att köpa många olika tjänster från en leverantör som känner dem väl, anser Håvard.

Under tolv års tid har man arrangerat kundseminarier, ofta med hundratals deltagare, och det har gett 07 en unik möjlighet att få ut sitt budskappå marknaden.

Seminarierna har varit den enskilt viktigast aktiviteten för att vi idag har kunskap om hur vi ska kunna hjälpa våra kunder att uppnå sina mål.

07 Media har 270 anställda.

Se hela intervjun nedan.

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)