Göteborg

Ink n Art Clothing söker säljare

Arbetsgivare: Ink n Art Clothing AB

Anställningstitel: Säljare

När/tid: Höst 2022

Anställningsform: 6 månaders provanställning, tillsvidare

Ansökan skickas till: jonas@inknart.se

Ink n Art fortsätter expandera och behöver utöka säljstyrkan med 2st säljare till systerbolaget Ink n Art Clothing som fokuserar på kläder och textil. Utgångspunkt är den helt nybyggda lokalen vid Ringön/Hisings Backa som även inkluderar lager, produktion och mängder av gemensamma ytor. 

Vi söker efter någon som brinner för försäljning och älskar att guida våra kunder till de bästa lösningarna. Personen ska ha en hög servicegrad och stimuleras av att ha många projekt igång samtidigt. Extra meriterande är erfarenhet från tryck & profilsidan.

Nyckeluppgifter kommer bl.a. vara:

  • Projektledning och bearbetning av nya kundgrupper/marknader.
  • Tät kontakt med leverantörer för uppdatering kring sortiment och priser.
  • Offert/orderhantering i interna affärssystem.

Önskade kvalifikationer:

  • B2B försäljningserfarenhet.
  • Utbildning inom försäljning; kan likställas mot relevant arbetslivserfarenhet.
  • Behärskar svenska flytande både i tal och skrift, god kunskap i engelska.

Personlighetsdrag:

  • Öppen, tydlig och artig kommunikationsform.
  • Flexibel och lösningsorienterad med stort kundfokus.
  • Hög servicegrad.
  • Utåtriktad och bra på att skapa relationer och samarbeten.
  • Trivs med att arbeta självständigt och i team som lagspelare.
  • Innovativt tänkande och positiv till digitalisering och förändringsarbete.

Om arbetsgivaren

Ink n Art består idag av tre olika bolag. Systerbolagen är Ink n Art Produktionsbyrå AB som fokuserar på förpackningar, storformat och trycksaker i allmänhet och Ink n Art Online som driver en online shop av förpackningar. Ink n Art Clothing AB som fokuserar på kläder och textil är det bolaget där vi söker förstärkning. 

Vi agerar som en enhet både internt och externt. Vi sitter i samma lokaler, jobbar i samma system och pushar varandra till framgång gemensamt. Idag är vi totalt 14 st glada personer som alla jobbar/utgår från våra helt nybyggda lokaler i Hisings Backa. Vårt erbjudande sträcker sig över flera olika produktgrupper och vi jobbar hårt med vårt kundfokus för att kunna bibehålla högsta möjliga servicegrad åt våra kunder.

Det får du av oss:

  • Fast lön med pensionsavtal.
  • Vara en del av ett ungt och innovativt team som utmanar traditionella tryckerier.
  • Möjlighet att växa inom sälj och projektledning.

Ansökan skickas till:

jonas@inknart.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Två digitalinvesteringar i Norge

Visutech har sålt sin första Kyocera inkjet som går till ett icke namngivet interntryckeri i Norge. Installationen ska ske under juni månad.

Pressen ska utrustas med en extra feeder, stacker och bookletmaker samt en inline trimmer och fyrkantsrygg från SDD. Kunden har också valt Kyoceras större bläcksystem med 3 liters bläck för att kunna komma åt ännu lägre körkostnader, säger Visutech i ett pressmeddelande.

Oslotryckeri köper Indigo

Samtidigt meddelar Visutech att man också har sålt en HP Indigo i Norge.

Det är Oslo digitaltrykk i centrala Oslo som satsar vidare med HP Indigo. De har sedan tidigare en HP Indigo 5500 och nu byter man den mot en HP Indigo 7800.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu måste trycksaksköparna ha längre framförhållning

Artikel i Sveriges alla dagstidningar om utmaningarna i tryckeribranschen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu finns äntligen skjortor anpassade efter kvinnor – ”En idé som legat och gnagt i 10 år”

Det är bara någon månad sedan den första leveransen med rykande färska skjortor helt anpassade för kvinnor landade hosCamilla Slinga och hennes nystartade företag Beyondfit.

Idén är enkel, ändå har den inte gjorts tidigare, snygga skjortor som radierar business och rymmer en byst!

– Jag har haft skjorta på mig i 30 år och det var alltid samma problem jag fick köpa 4-5 storlekar för stora skjortor och det blev alltid en glipa mellan knapparna över bysten och då är jag inte på något sätt storbystad, säger Camilla och fortsätter:

– Vi startade Beyondfit i september 2021 men det är en idé som legat och gnagt i tio år kan man säga och nu var det dags att ta tag i det. Skjortan har vi utvecklat under ett års tid och jag har tagit hjälp både från branschen och från en jätteduktig sömmerska. Det är förfärligt att det inte funnits mer kläder anpassade efter kvinnor, sen vill inte alla kvinnor ha en skjorta, men alla ska åtminstone ha det valet.

Med ’vi’ menar Camilla, hennes man och två söner som hjälper till när och där det behövs, men det är hon som jobbar heltid på företaget och är runt och träffar alla kunderna.

Med en ingenjörs precision – 60 graders tvätt, 3 procent stretch, OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa

Camilla som är maskiningenjör i botten säger att hon brinner för det praktiska, själva funktionen och planen just nu är en skjorta, tre färger (vit, svart och blå) och fullt fokus på funktion, funktion, funktion. När man är i mål kommer man kunna erbjuda skjortan i 42 olika storlekar.

Camilla berättar att hon pratade med Felestads vd Linda Rosberg innan hon drog igång och frågade henne vad det är profilbranschen vill ha.

– Linda svarade att i de bästa av världar vill vi ha 60 graders tvätt, 3 procent stretch OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa, så jag lyckades hitta ett tyg med precis de kriterierna, och så har vi vår tillverkning i Litauen, förklarar Camilla och fortsätter:

– När jag inte har tidigare branscherfarenhet och dessutom vill slå mig in som en ny aktör kändes det viktigt att få allt rätt från början och det känns det som vi har lyckats med. Jag har fått ett helt magiskt bemötande av branschen, även om det inte blivit några större ordrar ännu så är alla så glada när jag besöker dem.

”De mest fantastiska är att se blicken i deras ögon när de knäpper skjortan”

Feedbacken har varit magisk säger du, berätta om något speciellt ögonblick?

– De mest fantastiska är blicken i ögonen när man är ute hos en företag i branschen och någon i personalen tar på sig en skjorta och börjar knäppa och när de kommer till bysten så går allt att knäppa utan att man måste krångla eller dra ihop. Allt får plats och är format på rätt sätt och när man då ser glädjen och förvåningen i deras ögon, det är det bästa!

Ligger med hos Unitedprofile

Beoyndfits skjortor finns nu också hos Unitedprofile där alla ansluta återförsäljare kan hitta dem.

– Jag hörde talas om Unitedprofile tack vare mina kunder som berättade att det var enklaste sättet för mig att få volym på min försäljning. Klart det är en del pengar för oss i början att ligga med där, eftersom man gärna vill lägga pengarna på utveckling och bygga upp lager. Men jag är helt säker på att det kommer generera pengar i det långa loppet. När man får kontakt med kunder känns det inte som att man är ute och kränger utan som att man hjälper dem lösa ett problem som funnits länge.

Tala om för era kunder att den här möjligheten finns nu

I augusti ska du ställa ut på Nordic Profile Fair, vad hoppas du det ska leda till?

– Jag hoppas så många som möjligt kommer förbi mig, säger hej och testar produkten och förstår att det här nu finns på marknaden. Och så hoppas jag att fler återförsäljare berättar för sina kunder att det nu finns en möjlighet för tjejer att ha skjorta på sig i rätt storlek och få plats i den. För om ingen vet att våra skjortor finns så kommer ingen fråga efter dem, jag hoppas profilbranschen upptäcker mig helt enkelt och att kännedomen om vår produkt når deras kunder, avslutar Camilla Slinga vd på Beyondfit.

Besök www.beyondfit.se för mer information och säg hej till Camilla som kommer finnas i monter C06:38 under Nordic Profile Fair.

Modell iklädd skjortan som Beyondfit utvecklat.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Du vill träffa kunden, men vill kunden träffa dig? Framtidens B2B-försäljning är hybrid

Dagens B2B-kunder är tydliga med vad de vill ha, fler kontaktvägar, mer bekvämlighet och en personligare upplevelse, hur når man då dit?

redaktionen@branschkoll.se
Annons