Stockholm

Infobahn söker Grafisk Formgivare

Vi söker dig som vill ha en vardag där du får skapa grafiskt material utöver det vanliga, från skiss till kreativt utförande. Du kommer att röra dig i en miljö där det går undan och där du får vara med på Infobahns fortsatta tillväxtresa. Här blir du en del av ett färgstarkt team som skapar kreativa lösningar på strategiska utmaningar och stärker varumärket inifrån och ut!

OM INFOBAHN 

Infobahn är en kanaloberoende kommunikationsbyrå som skapar kreativa lösningar på strategiska utmaningar. De erbjuder lösningar inom strategi, koncept, produktion och aktivering och har skapat kommunikationslösningar i totalt 32 år för en rad olika varumärken. Teamet består i dagsläget av nio strategiska kreatörer med stor passion för hantverket och genuint engagemang för deras kunders affär och utmaningar.

DU ERBJUDS

  • Bli en del av ett sammansvetsat och familjärt team med stor passion för kreation
  • Kontor på Söder Mälarstrand med Stockholms finaste utsikt
  • Frihet under ansvar med utrymme att forma din egen roll och vidareutvecklas

OM ROLLEN

Som Grafisk Formgivare kommer du att ingå i Infobahns kreatörsteam och samarbeta tätt med deras Art Director och projektledare. Du kommer att arbeta som originalare, med fine art, och ta dig an olika projekt där du kommer att fokusera både på rörligt, digitalt och tryckfärdiga original.

VI TROR ATT DU HAR

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom grafisk formgivning från reklambyrå
  • Goda kunskaper inom Adobe CC
  • Kan visa upp en portfolio med eget material
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR ETT EXTRA PLUS OM DU HAR

  • Utbildning inom grafisk formgivning från Berghs, Hyper Island, Forsbergs eller Beckmans
  • Erfarenhet av After Effects och animering
  • Erfarenhet av att arbeta i Sketch eller liknande program och kan arbeta i CMS
  • Erfarenhet av fotografering, film och retusch

SOM PERSON ÄR DU 

Prestigelös och trivs att arbeta i en skön, avslappnad och skämtsam arbetsmiljö. Infobahn kommer att fokusera på att hitta rätt person till deras team och letar efter dig med en kreativ ådra både på arbetet och på fritiden.

ÖVRIGT

  • Start: Omgående
  • Placering: Söder Mälarstrand, Stockholm
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Hemsida: infobahnsthlm.se
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons