Infab Kommunikation söker Art Director/Creative Director

Kommunikation/PR, Marknad/Reklam
Malmö, Kristianstad, Karlskrona, Helsingborg
Infab Kommunikation AB

Vi söker en Art Director/Creative Director som drivs av viljan att utveckla våra kunder. Vi menar dig, du som kan skapa kreativa koncept och idéer med effekt och som gärna utforskar nya vägar för att nå fram till våra uppdragsgivares målgrupper. Du som vill göra skillnad och helst göra världen lite bättre.

Om dig
Som Art Director/Creative Director är du van vid att arbeta kreativt och strategiskt och har förmågan att analysera kundens önskemål och behov. Du jobbar utifrån mål, strategier och målgrupper för att skapa insikter, leda teamet rätt och leverera på högsta nivå. Du är en inspiratör med hög strategisk kompetens. Självklart har du även stilkänsla, kreativ höjd och starkt driv. Du tar hand om uppdragen från brief till leverans och är noggrann i ditt arbete.

Du arbetar lika självklart med digitala kanaler som analoga, och du har mycket god kunskap om medielandskapets utveckling. Du är intresserad av människor, omvärld och all innovation som rör kommunikationsområdet och du motiverar arbetsgruppen att tänka ett steg längre än efterfrågat.

Hos oss är teamet allt. Vi vet att vi åstadkommer ännu mer tillsammans och vi hoppas att du delar den inställningen. Tillsammans med arbetsgruppen får du ansvara för och bidra till uppdragsgivare inom viktiga offentliga verksamheter och privata företag med mycket hög ambitionsnivå.

Om oss
Vi som välkomnar dig är kommunikationsbyrån Infab. Vi är cirka 25 medarbetare och omsätter cirka 35 miljoner kronor. Vi har kontor i Malmö, Helsingborg, Karlskrona och Kristianstad. Placeringsorten är därmed flexibel. Bland våra uppdragsgivare hittar du ett hundratal spännande företag och offentliga verksamheter.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons