Ineko Göteborg söker säljare

Ineko logoIneko har 260 anställda och en omsättning på ca 450 miljoner kronor. I gruppen finns sedan 1 april även Brand Factory med drygt 400 anställda. Gruppen omsätter tillsammans 1.3 mdr och är den ledande aktören i Norden inom grafisk/visuell kommunikation. Vi har ett unikt koncept med en heltäckande kedja i kommunikationsprocessen: en egen stor reklambyrå, arkoffset- och digitaltryckeri med och oöverträffad kapacitet och bredd inom storformatsproduktion. Vi har en egen lager- och distributionsenhet och hanterar där allt från små utskick till stora kampanjer.

Vi har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Falun och Linköping.

Bolaget befinner sig i en fas av kraftig utveckling och investerar för närvarande intensivt i IT-system och ny produktionsutrustning.
Vi söker nu 2 säljare och hoppas att du vill vara med att driva och utveckla vår nya plattform i Göteborg.

Om Dig vi söker

Tjänsten innebär mycket kundkontakt och du ska vara säljande, initiativtagande och drivande samt ha lätt för att skapa ett förtroende. Vår produkt- och tjänsteportfölj är mycket komplex så du kommer få lära dig en mängd nya saker som utvecklar både dig och våra kunder.
Som säljare hos oss kommer du att bearbeta bl.a. butikskedjor, detaljhandelsföretag och industriföretag. Du kommer att ingå i ett starkt säljteam där vi hjälper varandra att hitta nya kunder och göra affärer.

Vi letar efter dig som:

  • brinner för försäljning och har kunskap om den grafiska branschen eller kommer från inköpssidan av grafisk produktion.
  • har arbetat med försäljning i minst två år.
  • kan skapa nya kontakter och bygga långsiktiga relationer.
  • har en förmåga att hitta nya lösningar för kunderna och kan driva både snabba affärer och mer långsiktiga affärsprojekt.
  • har stor vilja att lära sig nya saker, såväl om tjänster/produkter som affärsupplägg.
  • har erfarenhet från försäljning av storformatsprodukter och butikskommunikation är meriterande.

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in ditt CV samt personligt mail redan i dag till adressen; anders.dekany@ineko.se.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Anders Dekany, tel: 070-856 08 75, anders.dekany@ineko.se eller säljansvarig Ineko Göteborg, Agneta Johansson, tel: 076-871 19 20, agneta.johansson@ineko.se

Vi ser fram emot att få höra ifrån dig. Mer information om Ineko finner du på www.ineko.se.

Posterbolag bytte namn – nu är det i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hållbarhetsevent i Stockholm

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Micro-tryckeri i Stockholm till salu

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Telias nya byrå

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Full fart på Borgstena – ”Mest stolta är vi över chokladen”

Ämnen i artikeln: Borgstena of Sweden

Borgstena of Sweden har arbetat flitigt för att ta fram nya produkter och koncept och jobba mer hållbart.

Ämnen i artikeln: Borgstena of Sweden
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Virginia överväger att förbjuda myndigheter att köpa profilprodukter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Texstar byter logotyp och släpper nytt koncept

Ämnen i artikeln: Texstar
Ämnen i artikeln: Texstar
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profeel i avtal med Stockholms Stadsmission

Ämnen i artikeln: Profeel

Profeel och Stadsmissionen har inlett ett samarbete med Stockholms Stadsmission där de ska leverera arbetskläder till Stadsmissionen genom en webbshopplösning, enligt Linkedin.

Ämnen i artikeln: Profeel
redaktionen@branschkoll.se
Annons

H&Ms och Ikeas trä-textil får eget labb i Göteborg

Ämnen i artikeln: H&MIkeaTextil

Treetotextile som grundades 2014 av H&M Group, Inter IKEA Group och Stora Enso med målsättningen att göra textilindustrin mer hållbar genom att ta fram en teknologi som möjliggör storskalig produktion av en ny hållbar textilfiber från trädbaserad cellulosa.

Nu ska man utveckla första egna labbet

Treetotextiles verksamhet flyttar nu in i ”GoCo House” i Mölndal där företagets första egna labb och demoanläggning kommer att finnas. Där kommer man genomföra forskning och utveckling för att öka produktionen med målet att ta fram hållbara textilfiber med lågt miljöavtryck.

– I takt med att den globala befolkningen ökar så ökar också behovet av alternativa textilfibrer som uppfyller kraven på låg miljöpåverkan till en låg kostnad. Textilier gjorda av cellulosa har stor potential för att möta både efterfrågan och göra hela textilindustrin mer hållbar. Vår teknologi grundar sig på en helt ny process som gör detta möjligt, säger Åsa Östlund, Head of R&D på Treetotextile, ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: H&MIkeaTextil
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Formex första vinnare i hållbarhetstävling: Doftljusrefill 

Mässarrangören Formex har utsett den första mottagaren av sin nyinstiftade pris, Formex Sustainability Award.

Vinnaren är Remoair, som prisas för sin innovativa och resurseffektiva doftljusrefill. Bland de många bidragen nominerades nio stycken som ställs ut i en miniutställning på Formex mässa.

Juryns motivering lyder:

”Med en enkel och smart produkt har doftljusmarknaden äntligen fått en refillösning som fungerar. Ett snyggt sätt att uppmuntra återbruk och skapa stämning i våra hem utan bismak av varken fossilindustri, animaliska restprodukter eller regnskogsskövling.”

Martin Jirverus, grundare av Remoair, tog emot priset i form av en glasstatyett formgiven av Marie-Louise Hellgren, och han säger: 

– Det känns oerhört hedrande. Jag är så glad! Priset sätter också en slags standard framåt och jag kommer fortsatt att värna om att fler fyller på istället för att köpa nytt.

Remoairs refillprodukt är en refillpåse som kan användas för vilket kärl som helst, och är inte begränsad till Remoairs produkter. Ljusrefillen består av ljusmassa av raps och kokos i en påse av 100 procent återvunnet papper med en liner av biologiskt nedbrytbar bioplast. Kunden smälter själv ljusmassan i vattenbad innan den hälls i valfritt kärl.

Formex hoppas att deras nyinstiftade pris skall sporra till fortsatt utveckling i hållbar riktning. 

Formex Sustainability Award instiftades för att lyfta goda exempel och främja en hållbar utveckling i branschen för nordisk inredningsdesign. Tanken är att priset ska delas ut årligen i samband med vårens Formexmässa.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]