Farsta

Indicia Worldwide söker Marketing Activation Manager

Vi är Indicia Worldwide, en kommunikationsbyrå med fokus på retail- och tryckproduktion med global räckvidd. Indicia är produkten av tre framgångsrika företag, sammanslagna 2017 av vårt moderbolag KonicaMinolta. Vi är över 700 anställda världen över. Visionen var, och är, att skapa nytt värde inom marknadsföring till våra kunder. Detta gör vi genom att vara mer effektiva; vi använder data, teknik och globala produktionskapaciteter för att leverera våra kunders budskap i rätt skala och tid. Att arbeta för Indicia Worldwide är snabbt, givande och tankeväckande. Och vi är ett väldigt kul gäng med bra relationer till våra kollegor världen över. 

Rollen

Som Marketing Activation Manager kommer du att ha ansvar för print- och originalproduktion. 
Du kommer att ha en säljande roll där du även produktionsleder ditt arbete tillsammans med vårt back-office-team. Du kommer att ha en daglig kontakt med kunder där du är experten, förstår kundens verksamhet och kan hjälpa dem i sina utmaningar, hitta lösningar, analysera data samt presentera vägar framåt. 

Färdigheter, kunskap och erfarenhet

Vi söker dig med Print Management och POS-erfarenhet. Bonus om du även har erfarenhet inom Prepress. Du ska ha en god kunskap inom print och en bra förståelse för att utveckla kunders verksamhet. Du ska ha tidigare erfarenhet av produktionsledning med tillhörande budgethantering.  

Vi söker dig som är lösningsorienterad, med stark kommunikationsförmåga och 
”Can Do”-attityd. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i båda tal och skrift. 
Du ska ha god förmåga att samarbeta med kunder och kollegor såväl som att jobba självständigt. 

Ansvarsområden

Hantering av kundrelationer

  • Regelbunden och tät kundkontakt för att förstå din kunds verksamhet och utmaningar.
  • Proaktivt hantera kundens förväntningar genom regelbundna aktivitetsuppdateringar, råd och rekommendationer för att förbättra leverans- och kampanjprestanda.
  • Delta i kundmöten som bidrar till utvecklingen av kundens print och POS-material.
  • Uppmuntra kunden till viktiga processinitiativ, ex. upprätta prislistor, orderfönster.

Kampanjhantering

  • Vara van vid briefhantering och att säkerställa att du tydligt kan kommunicera kundkraven vidare till vårt back-office-team.
  • Diskutera med kunderna om deras kortsiktiga krav och lägga till dina tankar, insikter och kunskaper för att definiera deras uppdrag.
  • Lämna regelbundna uppdateringar om kampanjer och proaktivt kommunicera nästa steg till kunderna.
  • Ta fram tydliga kampanjplaner och hantera kundernas förväntningar med tillförsikt under hela leveransen av ett projekt.
  • Se till att alla aktivitetsrapporter är korrekta och levererar värde till din kund baserat på deras rapporteringskrav.

Datakvalitet och rapportering 

  • Presentera månatlig granskning av besparingar och levererade projekt som lyfter fram viktiga prestationer, utmaningar och framsteg jämfört med nyckeltal.
  • Förstå varför besparingar går upp/ner och vidta proaktiva åtgärder för att förbättra prestanda och dataprecision.
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Horizon krokar arm med robot på Scanpack

Förpackningsmässan Scanpack i Göteborg är tillbaka efter pandemin och den 4-7 oktober öppnar man dörrarna. En av utställarna är Horizon som i år har krokat arm med robottillverkaren Omron i sin monter för att visa smarta lösningar inom efterbearbetning.

Scanpack är för dig som är involverad i förpackningens värdekedja, från koncept och design till produktion och logistik.

Horizon på Scanpack

– Inom förpackningsindustrin används sedan ett tiotal år tillbaks våra falsmaskiner för farmaceutisk falsning av bipacksedlar, stansmaskiner för förpacknings- och skyltproduktion, boklimbindning och broschyrhäftning för instruktions böcker med mera, säger Paul Jakobson på Horizon.

Genom att arbeta med robotar i efterbehandlingen så kan operatören koncentrera sig på små justeringar och kontrollera kvaliteten istället för att göra repetitiva uppgifter som att lasta i och ur material.

Robotar för samarbete

– När det gäller Omron så visar vi en kollaborativ robot som kan göra olika former av iläggning eller avlägggning i maskinsystemen, säger Paul Jakobson.

Horizon och Omron fins i monter A03:22.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Grafiskt uppköp i Skellefteå

redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Det kommer bli alltmer komplicerat och resurskrävande att upphandla grafisk produktion och tryck”

Trycksaksförmedlare informerar om läget i pappersbranschen – och ger sina råd till trycksaksköparna – och därmed också till tryckerierna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sveriges Tidskrifter med seminarium om ”papperskrisen”

Printpool och Kapero är inbjudna som experter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons